Alla inlägg under maj 2013

Av missdec - 30 maj 2013 13:26

Ja det skulle ju vara dumt om jag inte åkte på´t iaf...

 

Jo jag fick skavsår av mina nya skor!!! Dom som jag ska jogga o träna ute med,...... ÅÅÅÅÅÅ

 

 

Ajaj, säger mina fötter :-(

 

Typiskt, så arg o irriterad! Men de gick bra att mini jogga iaf :-) men nu lär de väl inte bli något på bra tag gissar ja... :-/ beroende på hur vida jag kan gå i skorna eller inte efter detta nu.. Åh, må försöka med något annat?

Någon som har bra tips på hur förhindra skavsår innan man beger sig ut??

Av missdec - 29 maj 2013 11:08

Igår blev de eftermiddags äventyr! :-)

 

Barnet överlycklig, fick ju åka bussen!! :-)

 

Sedan blev de joggingskor shopping,bordsduk, sandaler till barnet och klänning till mig :-)

Och så tog vi en glass stund på stan, min var tydligen godast så den fick jag inte behålla utan den skulle barnet ha.. Så fick äta upp blåbärn o päronglassen då ist.. Jag hade citron o persika smak på min... Aja,

 

Så nu kommer man inte undan med att börja små jogga korta intervaller på motions rundan...

Idag blev de styrke/konditions träning på dvd. Då de grått och började små regna när jag skulle till o gå ut på rundan som var tänkt.

 

Hoppas på kilon ska rasa lite till nu... Har ju delmålsvikten nästa vecka att hålla så måste då försöka då har ju typ 1kg att gå ner till nästa vecka..

 

Av missdec - 28 maj 2013 10:31

Ja, är man redo för jogging??

 

Sist jag kände mig redo för jogging så sa mitt knä Nej.

Har fortf inte hittat några jogging skor än :-( men hoppas på de iaf....

 

Så ska försöka återigen leta efter jogging skor så man kan börja jogga på mina promenad sträckor...

 

Ja de blev en runda idag oxå :-) Härligt väder efter regnet igår kväll/natt... 4,52km på 45minuter.

Tog och spurtade förbi en traktor som körde städning på gatan när jag kom inrusande i min takt...
 :-)

 

 

Av missdec - 27 maj 2013 10:23

Ja, Vilken helg!

Sol och varmt, marknaden i stan så barnets morfar med familj kom på lördagen så vi tog några timmar på marknaden sedan middag hemma, blev tacos och kycklingsoppa :-)

 

Hade självklart bakat innan dom kom, blev maräng med smält choklad i, sedan en vaniljkaka med färska jordgubbar o grädde till sedan kokos och russin kaka :-)

 

Så har jag ju äntligen kommit ner under 90kg sträcket!! Yes, lyckades på de gå ner över helgen, 0,2 också! :-)

 

Så kickstartade idag på 89,6kg, fortfarande högt men det går neråt iaf :-) Yes!

 

Idag är de grått så hoppas på en rejäl regnskur, men får väl se om de kom bara de lilla i igår/inatt...

 

Hmm... Ja nä kicka igång studierna kanske...

 

Ha en härlig måndag :-)

Av missdec - 22 maj 2013 12:02

Jag fick mina intyg genom godkända!!!

 

YES!!! Får för mina sista veckor kvar :-) Har sökt nu massor av jobb så går och bara vänta på samtal...

Hmm...

 

Jodå, tog mig genom promenad utan regn fall :-) 4,54km på 44minuter :-) Heja hejja!!

 

Nu kaffe och studierna! Sedan hämta hem min lilla underbara barn och massor av mys!! :-)

 

Min dag är och blev bra! :-)

Av missdec - 22 maj 2013 09:33

Är ni redo??

 

Då kör vi 1timmes promenad! Regnet verkar ha avtagit men min mage mår inte bra så undra hur denna promenad kommer att bli... blääää.... ojoj, AJ!

 

Min promenad är på ca 4,5km på ca 45-55minuter beroende på om knät eller liknande säger Hej! På promenad sträckan... Yej....

 

Ses senare...

Av missdec - 21 maj 2013 09:12

Jaha, igår blev de inge promenad i solen, kanske var dumt att missa de när de skulle tydligen regna idag... Tanken var att köra zumba idag men tror jag siktar på städningen ist för zumban.

 

Jaa... vad ska man säga, blir så irriterad och förvirrad ibland. Då jag undrar har inte förskolefröknarna kommunikation sisemellan? Känns som man berättar för ena efter den andra...sedan för den 3e och 4e...

Fick höra idag att barnet troligen hade allergi utslag igår men att de försvann men ingen ringde så jag kunde komma och kolla och eventuellt ge medicin för de om de visade sig vara allergi utslag. Man ska väl inte gå en hel dag med klåda och kliande öga och svullen samt rödsprängd innan man ringer vid dagens slut?? 

Bara undrar. Nu såg jag ju inget när jag hämtade så var väl bara efter vilostunden då..

 

 

Men iaf de händer, vi ringer när de är mycket utslaget?? Hur skulle de kännas om ni gick en hel dag med klåda och kliande öga,.... äh jajaja. Gjort e gjort... Hoppas på få komma till sjukhuset för prover snart för se vad de är för något. 

 

 

Själv lyckades jag med ett slutbetyg C i socialpedagogiken :-) C= VG tror systemet har så A=MVG C=VG E=G F=IG om man ska se på gamla senaste systemet och de nya... Något liknande iaf..

 

Jaja, trevliga tisdag..

Av missdec - 17 maj 2013 07:07

Ja de var helt nya siffror på vågen idag men ja lär gå ev upp i helgen så då försvinner dem.

Men iaf, nu 3veckor kvar att nå månads målvikten. Men de bör jag ta denna gång..

 

Mätte cm runt kroppen igår och visste rumpan va stor men inte sådär... störst! :-( de var mer deppande att mäta än kolla vågen men men, ibland går tydligen cm ner o vikten står still.


Eller tvärtom.. aja..

 

Kommer inte måtta så ofta men de kommer väl sen å när vikten står helt stilla...

 

Igår blev de lång promenad på 5,18km och brände kalorierna... Sedan fika och baka, blev kladdtårta med grädde persika,nektariner och jordgubbar till. Satt ute med grannarna och körde eftermiddags fikat. :-)

 

Aja, snart dags o göra sig ordning... om en timme iväg på dagens bokningar...

Ovido - Quiz & Flashcards