Alla inlägg under november 2013

Av missdec - 28 november 2013 15:01

Jag tröttnar snart på detta.

 

GGGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGAGAGAGAG!AAHAHAHAHAAAAAAH!

 

Ville skrika av mig lite... Förlåt!

 

Nu har dem haft sedan augusti på sig att köpa paketen, då dom ficken lista. Men får reda på idag att dem inte har varit och skaffat något än.

Samt så kanske inte alla kommer till julmaten på lördag då det är något som krockar, och då har dem o jag ändå bokat in denna dag sedan 3-4veckor tillbaka!

 

Jag blir sååå Trött, Nästa år då skickar jag deras paket på posten!

Jag fixar inte mer såna här minijular på detta sätt om de ändå inte blir av.

 

Och kanske firar jul med någon som verkligen känner samma som mig och ja..

 

Om ca 2veckor så kanske får reda på svar ang utbildningen :-)

 

Var på stan idag och skulle ha julkalkonen, men dem hade inte kommit som de var sagt först så för ens nästa vecka kanske. Men skit samma, nu köpte en egen liten kalkon av annan variant och stekte o grillerade ändå... Går ju de också.

 

Hmmm..... vad mer, vet inte...

 

Trevlig kväll på er

 

 

Av missdec - 27 november 2013 10:41

Igår förmiddag blev bara bakning som gällde :-)

 

Började med glutenfritt då vi nu har fått en gluten i familjen.

Så bakade Saffranskaka, kryddmuffins och bovetelimpa samt köpte pepparkakor och så ska jag göra tunnbröd som blir även den glutenfri.

 

Även jag ska äta glutenfritt om man ska gå efter dieten för endometriosen ifrån England.

 

Dock har jag inte helt kommit till den men ska göra de. Tro bara den kvar att göra.

 

Sedan blev de vanliga kryddmuffins,skurna chokladkakor, samt i frysen ligger lussebulle och slät kardemummabulle :-)

 

Julmaten på gång. Har några klar iaf, har tagit upp skinkan nu så den ska få tina upp sig tlls fredag fm då den ska griljeras.

 

Nä, nu ska jag ta o äta lunch. Har städat och gjort fint... för stunden, ska väl städa igen på fredag och se till att all disk är klar och borta. För på lördag blir de mini jul och julbords mat med delar av familjen som kommer på besök. Kanske ev lite julmarknad också om vi orkar.

 

Ha en trevlig onsdag :-)

Av missdec - 25 november 2013 18:32

Men de var bra för kroppen att göra av med massa...

 

Varit ute ifrån 9-15 så de var såååå skönt att komma hem o sätta sig i soffan med kopp te...

Och spenderat pengar, massa... på mat.. Men på vad egentligen? Undrar jag å, tyckte de inte blev så mycket men iaf gick hela dagen på ca 1000kr :-/

 

Visst, flera av produkterna kostar en del så de klart de sticker iväg på kvittot.

Men är man gluten och laktos så måste man, bättre att må bra än dåligt i kroppen.

 

Så ska baka saffranskaka,kryddmuffins och bovetelimpa som är gluten då vi har fått en gluten person i familjen. Men jag ska äta gluten pga min sjukdoms diet ifrån England.

 

Vill verkligen sluta med medicinen, men lär inte bli än på par år då vill barnet ska bli lite större innan jag känner mig redo för se om jag får tillbaka min extrema smärtan eller inte.

 

Men tror att vikten iaf en liten del av den kommer kunna försvinna med medicinen så får tar till andra knep för få ner vikten tills vidare då.

 

Så nu har jag gjort Ischoklad, och har nu fulla kylen med choklad lite här o där för kunna få plats o kyla ner sig lite...

 

Får se om dem går att äta, första gången jag har gjort dem :-)

 

Inge jobb imorgon, så får se om de blir jobb på onsdag o torsdag ist.

Så ställer mig o bakar imorgon ist, får låna grannens frys då min är full!

 

Aja, annars inget speciellt här... som vanligt, lugnt...

 

Trevlig måndag kväll på er :-)

Av missdec - 23 november 2013 15:11

Att flytta till England?

 

För och Nacksdelar med att flytta? Det vet jag just nu inget om då jag bara har bott här i Sverige,men jag är intresserad och nyfiken av mig.

 

Det går väl och testa på i något år om de nu skulle vara så att de inte fungerar?

Går de väl ändå alltid en möjlighet att flytta hem till Sverige igen..

 

Någon som vet och rekomenderar vad? Tips och erfarenheter?

Är ensamstående så måste ha förskola/skola. Är de bättre och göra de nu när barnet är liten eller bättre och vänta till blir äldre?

 

Läst lite om den där Svenska skolan i London. Det står att dom följer svenska läroplanen, någon som vet något om skolan och eller erfarenheter?

 

Nu har jag sökt skola här så får väl se om jag kommer in på min utbildning, och gör jag de så blir jag kvar i minst 2år till. Men som sagt det är bara en fundering som jag har.

 

Vad stoppar mig? Jaa... vet inte riktigt, vad familjen säger vet jag inte heller. Men som sagt de är bara en fundering. En nyfikenhet...

 

Jaha, nä om man skulle ta o poppa lite popcorn kanske... Hmm.. de var länge sedan de!!!

 

Imorgon är de julmarknad utan snö, om de inte hinner komma inom detta dygnet då..

Kanske tar oss ner och tittar om vi hittar en tomte :-)

 

Ha en trevlig lördag kväll

 

Av missdec - 20 november 2013 14:23

Ja förra veckan blev de vabb hela veckan, nu verkar de bli min tur men de har jag verkligen inte tid med. 

 

I måndags var jag och gjorde prov inför utbildningen, för se om man platsar eller inte.


Det är 300personer som slåss om 30platserna.
Så får bara och ta och hålla tummarna på att man blir en av dem.
Men att skriva på den där datorn var svårt på tid, den var mindre än min bärbara dator så fick knycka ihop händerna lite o skriva. Självklart till en text med svåra ord...

 

Annars är de väl inte mycket, snart ha första mini julen här med morfar och gänget. Så blir lite julemat.

Tänkt mig enkel rödbetssallad, köttbullar av köttfärs o kyckling,sedan skinka o kalkon,laxrullar,sill o potatis samt prinskorv.

Till de blir de smörgås med ost och leverpastej samt ägg o räkor till, funderar på om man ev ska ha revbensspjäll?

 

Alla tjatar om att "Gör inte så mycket" Nä men de är inte så mycket heller.

 

Hmmm... nä ska väcka upp här nu så vi kan åka bussen sedan! :-) För att åka och äta sig en bit mat kväll...

 

Av missdec - 11 november 2013 13:33

Ja, vaknade kl 01 inatt av att barnet var otroligt varm och såklart var febern här och hälsade på. Och så efter lite alvedon så blev vi uppe en stund på natten, fram till 02,30-03 innan vi kunde somna om.

 

Vaknade av ett ryck imorse av att jag trodde hade försovit mig, men hade inte de.

Sålite trött av mig idag samt så tror jag fortfarande inte kommit ut ur kaffe bubblan än :-/

 

Inne på andra veckan eller 2,5vecka sedan jag slutade med kaffet så tar väl sin lilla tid att komma in i den.

 

Har suttit massa i telefonen, och mailat och fixat en massa papper som ska postas in.

Har börjat spela lite julmusik :-) Älskar julen med dess mys med ljus,dofter, och mat mm :-)

 

Önskar hemmet var med pyntat, men vill inte ha för överpyntat heller. Men lite mer än detta iaf :-) Och nu skulle ju kylan komma så hoppas de för vill kunna använda balkongen som lite frys.. hihi...iaf en kortvarig varitan.

 

I år kommer min julmat att bestå av delar som kyckling för mig och kyckling köttbullar som jag tänkt ska göra själv. Samt barnet ska få göra lite av sina egna köttbullar, tror de blir billigare så att göra.

Till de vet jag inte om jag ska försöka ge mig på en potatis gratäng igen, lyckas ju aldrig med sådan samt lasagne är inte heller en favorit att göra då jag verkligen inte få till dem.

Trots gör efter receptet :-(

Funderar på göra egna tryfflar i år, ska försöka igen iaf.

 

Men vart hittar man chokladaskar eller ska bara lägga dem i tomma plast burkar o ha i kylskåpet?

 

Frosten ligger fortfarande kvar på marken på vissa ställen, solen har inte nått dit o temperaturen verkar sjunka igen.

 

 

Aja, nu väntar jag på barnvakten så jag kan gå o handla lite glass åt barnet o mm.

Ha en trevlig fortsatt måndag :-)

 

Av missdec - 10 november 2013 18:22

Ja, då har man julpyntat lite gran iaf...

 

Med de man hade. Julgrannen får vänta lite till och även fönster ljusen.

Men gardinerna och vissa dukar är på plats o samt lite figurer.

 

Helgen har varit lugn, igår var till öb en sväng och sedan buss ner på stan.

 

Träffade på en bekants mor på en butik och fick reda på att min bekata har precis operats för cancer för 2a gången. Och bekanta är 30år.

Visst nu förlorade bekanta hela tjocktarmen pga cancern, men åh.

 

Blir så arg och ledsen när man får höra att en nära drabbas, men sedan att få höra de av personens morsa var väl inte vad jag hade tänkt mig. Men förstår att de har varit ännu en gång jobbig resa med cancern. Glad över att personen klarar sig, men än är ju inte resan över då nyss blivit opererad. Skickar styrke energier till personen och dennes familj.

 

Aja, nog om de där...

Snart är alla julklappar fixade.

Ska baka till några som paket. Och sedan fixa lite smått annat.

 

Har även gjort klart julkorten som ska skickas.

 

Har gjort härligt goda luftiga o saftiga morots bröd här hemma.. Mmmm

Dom blev super, en granne fick smaka och oj grannen hade skvallrat lite.. :-) Haha, eller skvallrat, snarare skrytit om dem :-)

Receptet? Om de är någon som är intresserad av den, kan jag skriva ut senare...

 

Här händer inte annars mycket. Jobbar av och till, sedan har jag äntligen fått tid för dessa särskilda proverna till utbildningen så jag hoppas att de går vägen! :-)

 

Väntar på lite snö, har nu varit mycket regnande. Och inte kyla än så kan inte använda balkongen som frys än heller :-/ Hoppas de kommer så mitt bakande kan få plats där då min frys inte har så mycket plats kvar :-(

 

Aja, ha en trevlig söndag kväll

Ovido - Quiz & Flashcards