Alla inlägg under september 2013

Av missdec - 18 september 2013 07:36

Är fortfarande förkyld.

 

Knappt sovit sedan natten till fredagen, eller jag vaknar ofta och vänder o vrider mig :-( Hostar mm

 

Snuva, halsen, öronen ger sig till känna ibland... Åhh.. visst dom tider men kan den bryta ut ordentligt någon gång så slipper allt före.

 

Känner mig så stressad av detta jobb men har knappt hunnit jobba något heller men iaf.. :-(

Men detta var inte något för mig, bra då vet man tills senare att inte söka sådant alternativ.

Inväntar nu betygs papperna så kan skicka in till yrkeshögskole utbildningen.

 

Igår fick barnet kavla ut degen till små frallorna... haha... såg ut som små tefats besökare.. :-) vissa platta o då blåst upp sig i ugnen på mitten.

 

Men en nöjd barn som tyckte de smakade jättegott så är jag nöjd! Går alltid o baka nytt :-)

 

Jaja, nä försöka vakna lite till liv innan mötet...

Av missdec - 14 september 2013 07:22

Åh, vaknade igår morse med hals ont. Men gick över.

 

Imorse vaknade jag med lätt snörvel,hals ont och slem :-( :-( Vill verkligen bli förkyld men nu är de så att de var i mars/april vi sist var sjuka vad jag minns. Hela sommaren har vi fått vara frisk och även stora delen av våren. Men, nu är ju hösten här och förkylningar mm går på förskolan.

 

Huvudlöss och vattenkoppor, tack och lov så har vi inte fått något än men dock gör de inget om de blir vattenkoppor så är de avklarat iaf.

 

Nu har jag nog bestämt mig ang studierna, försöker verkligen tänka långsiktigt vad som är bäst inom jobb,utbildning, plats och så tills vidare.

 

Ska jag söka samma utbildning på annan ort, men svårt att få tag på bostad. Och flytta och hinna med inskolning innan den utbildnings starten.

Eller stanna kvar på denna plats och gå utbildningen som kan ge mig/oss stabilare vardag med bättre schemat på arbetsplatsen. Här då har jag bostad, nära till utbildningen, färdig inskolad sedan år tillbaka på förskolan.

 

Problemet i denna stad är exet, men har inte setts på 1år och snart inte hört av på 1år(okt sist).

Och med hjälp av annat så kanske det går att lyckas iaf med allt tills de är klart.

Ska se om man kan göra på annat sätt i tänket men samtidigt är de bra att inte ta bort all rädlsa heller.

 

Jaja, ska gå o kurera halsen mm nu.

 

Ha en trevlig lördag och helg :-)

 

Av missdec - 11 september 2013 18:34

Ja, jag vet inte vad jag ska säga men 2dagar är lite för lite för ha en intro på denna ställe.

Men man får väl hoppas på de bästa iaf. Jag fick med de viktigaste iaf :-)

 

Ja jag hoppas på lite sovmorgon imorgon, har varit uppe kl 6 dessa 2dagar och ledig dag!

 

Nu står jag o bakar lite scones,

 

Och nu har huvudlössen på förskolan förbytts till vattenkoppor  :-(

 

Jaja, bättre nu än sent i livet men de kan ju bli dubbelt.

 

Trevlig onsdag kväll

Av missdec - 9 september 2013 19:00

Idag har vi bara varit..

 

Shoppat lite på stan idag :-)

 

Så imorgon gäller det! Första intro dagen på arbetsplatsen. Hoppas verkligen på de bästa.

 

Idag blev de pizza ifrån pizzerian. Orkade verkligen inte laga mat idag, och de är inte ofta de sker.

 

Hoppas verkligen inte att mitt kanel te utgår helt ifrån sortimentet!!! :-( Nu när man väl har hittat en go sort! Det brukar vara typiskt mig, när jag äntligen har hittat något som jag gillar så brukar de utgå ifrån sortimentet!! :-(

 

Nä, natti så ser vi på onsdag/torsdag hur dessa 2dagar har varit :-)

 

Natt natt

Av missdec - 8 september 2013 13:31

Vilken härlig promenad trots önskade en vilostund ist,

 

Men de blev en promenad till Coop Forum, och kolla där en sväng samt en lite lunch till mig som blev räksmörgås och kopp kaffe.

 

Sedan in på Jysk och handlade 3mattor! Vilken skillnad de blev här hemma, :-)

Dock inte stora mattor blev de men full tillräckligt tills vidare. Önskar hade fler variera med men de kommer väl de med.

Räcker med dessa just nu iaf :-)

 

Idag blir de sista älg biten och katarellerna till en gryta med sötpotatis tärningar o morot,palsternacka å.

Får se om de går... tänkte göra stek men eftersom de var grytbitar som fanns kvar o inte stek som jag trodde.

Men  de går väl de å...

Hoppas på få lite mer älg i frysen denna gång :-)

 

Körde en städning innan vi gick och köpte mattorna så de bara var o lägga ut dem :-)

 

En grön variat till gröna hallen, en rosa lila till orange röda i vardagsrummet, och blå/grå svart i blåa köket...

 

Aja Ska ta och diska och förberede maten om ca 1timme...

 

Ha en härlig söndag

Av missdec - 7 september 2013 09:00

Ja eller ja kanske inte irriterande fast ändå.. Hmmm

 

Såg 2 toppar jag sålde för någon månad sedan är ute på försäljning igen, de känns lite, Varför köpte man dem om dem ändå inte skulle användas?

Kunde väl ha hört av sig till mig och fråga om jag ska dem tillbaka isf.

 

Åh, skiter i allt just nu!

 

Försökt hitta något och baka men vet inte vad.. Får inte någe större hjälp av barnet vad denna skulle vilja ha heller...

 

Funderade på havre kakor och någe mjuk kaka av något slag... typ en sockerkaks variant...

 

Men hittar inget... hmm...

Av missdec - 6 september 2013 18:28

Äntligen fått reda på mina placering! Och på tisdag så kör vi första dagens intro

:-)

 

Idag körde vi en hel stekt kyckling i ugnen, marinad blev olivolja,vitlök,några droppar soja och citronsaft samt andra halvan citron i ugnen tillsammans med kycklingen.

Ris och sedan morot/äpple sallad,broccolie, och dressing med lite vitlök o kyckling krydda i creme fraichen. Gott!

 

Imorgon ville grannen ha korvstroganoff så ska laga de, sedan till kvällen hade jag tänkt hmm.. nu kom jag inte på de men på söndag blir de iaf älg stek med mos av sötpotatis,palsernacka o morot med sallad.

 

Vikten står still på 89kg, har fortfarande inte kommit härifrån. :-(

 

Idag var jag på besök i en kyrka och hade bokat tid hos en pedagog och för se om min dragnings kraft jag hade är för en tid sedan.

Så fick lite alternativ, synd bara att ett verkar bara passa samtidigt med barn... :-/ Så ska se om jag kan eventuellt få lite barnpassning av någon granne, eventuellt så kanske kan ha med barnet på ena kvälls aktiviteten.

 

Jaja, nä ska fortsätta mysa på denna kväll :-) Natti på er

Av missdec - 2 september 2013 11:11

Ja då var vi inne i September månad.

 

De går undan, ja.. jag vet inte vad egentligen.

 

Varför all press och stress på något som anser inte är i behov än?? Får se hur detta går,

Min fredag efm blev inte så på bra humör el samtalet drog ner humöret... Tackar för den!

 

Idag är de en tvätt dag, då de var stor städning igår.

 

Får se när jag får börja på introt, söker städningt nya jobb som kommer ut. Då jag vill ha mer stabilare schema för vår vardag.

Andra kanske har bättre möjlighet till detta jobb men ja, det återstår att se hur de går.

 

Längtar efter jul myset :-) redan börjat små planerat, vill ha mer julprylar i år än förra, så jul gardiner,dukar, tomtar mm :-) sedan doften av jul, lussebullar,glögg,Pepparkakor.

 

Ja, jag vet inte.

 

Funderade på möblera om vardags rummet igen, men hmm.. Nä vill ha de öppet som nu, skulle jag ändra så skulle de bli mer instängt iaf så som jag tittade på de tidigare.. Får se hur vi gör, men även sovrummet funderar jag på möblera om, vet bara inte hur... många funderingar och lite svar..

 

Ha en trevlig måndag

Ovido - Quiz & Flashcards