Alla inlägg under juni 2013

Efm

Av missdec - 26 juni 2013 14:10

Ja de blev en promenad på ca 6km idag till o runt o från stan :-)

Tackar för att de var uppehåll på vädret :-)

 

Idag kör vi på kyckling/vego burgare till middag! :-)

På måndag kan vi köra mys dag och om vädret är dåligt så kommer vi slänga oss på soffan och se film och bara myyyysssa!!! :-)

 

Sedan kan jag ha koll på dessa allergier och eksemet som barnet har.... Ska köra en test runda när barnet blir hemma i Juli månad...

 

Har gått med mina "ny"skor/jogging skorna som jag fick jätte skavsår på båda fötterna. Dock kör jag med skavsårs plåster ff men verkar ha gått in en del med skorna iaf.

 

Onsdag idag? Jag har Tisdag... :-/ Ibland är de inte lätt och vara dagavil...

 

Varit på möten hos KC sedan, AF och däremellan till stadshuset och lämnat papper.

Annars var de väl inte så mycket. Testade Smoothie tropisk nutrilette som var helt okej efter par klunkar...
De fick bli min lunch idag. Annars hände de nog inte mycket.

 

Aja, de går de å :-)

Av missdec - 26 juni 2013 07:34

Regn regn regn....

 

Ska få promenera i regn vädret ner till mötet! Brrr.... kunde väl ha regnat imorgon ist?? Varför just idag när jag ska ut och iväg??

 

Aja, bara bita ihop och hoppas på de bästa.. Och att de regnar lite mindre när jag ska ut..

 

Trött... zzz...

 

Aja, ha en trevlig regn dag..

Av missdec - 25 juni 2013 11:13

Inge träning idag, försökte vila en stund ist men de gick dåligt de :-/

 

Snart ta kopp kaffe o se om man blir piggare av de ist.

 

Skulle behöva ny skrivare å :-( ÅÅÅå..

 

Jag har fortfarande inte kommit fram till vad mer jag ska byta ut i dieten vägen :-/ Sommar o varmt så mer sallad? Men de bara jag brukar trötta på samma mat hela tiden, suck.

 

Ont i huvudet har jag å. Hmmm... aja, får se hur de går idag då med dagen..

 

Önskar hade någon och gå med, eller ja måste hitta en ny runda. Eller hitta tillbaka till motivationen, inne på 6eveckan som vikten står o stampar på. Men igår tog jag första måltidsersättningen. Nja, vet inte vad jag tyckte om den smaken på chokladen.. Idag blir de jordgubbs smak på shaken...

 

Ha en solig dag

Av missdec - 24 juni 2013 10:35

Ja helgen som var var rätt lugn och trevligt.

 

Lagade mat och annat gott som jordgubb och körsbärs paj :-)

 

Blandat väder har de varit.

 

Igår tog jag och putsade fönstren och sedan damsugning o skurning på de sedan sa min rygg Hejhej..

Idag blev de promenad o lite små jogging...

 

Eftersom jag har fastnat med vikten så var jag ner i torsdags och köpte måltidsersättning som jag ska ta tills vikten lossnar och så hoppas på de bästa. Nu kommer jag byta ut lunchen med en ersättning sedan får jag se om jag byter ut den på kvällen å. Men men, återstår att se. Testar denna vecka sedan får vi se vart man hamnar någonstans.

 

Aja, ska sätta igång dagen lite :-)

Av missdec - 19 juni 2013 12:23

Ja, onsdagen här innan midsommar helgen.


Inge större planer här då de eventuellt ska regna men de återstår ju att se.

Mat? Jo, lite midsommar lunch sedan en grillning till middag.

 

Kommer väl baka baguetter, eventuellt kanske gör en halva till vitlöksbaguette att ha till maten.

Kör promenad idag då solen var framme så passade på. Inge större motivation då jag verkar stå och stampa på 89kg :-( och har ju gjort de i par veckor nu.. Suck..

 

Snart är studierna klara, gjorde sista provet idag så nu bara 3uppgifter kvar och sedan ett examinationsamtal via webbkameran så är de klart! Efter de bara att avvakta efter diplomet.

 

Hmm... Fundera på om man ska gå o handla de sista, imorgon ska vi baka.

 

Ja, tro inte har så mycket denna gång iaf... Säkert massa funderingar mm men inte denna gång iaf.

Ha en trevlig onsdag :-)

Av missdec - 17 juni 2013 07:06

Ja då var en ny vecka här igen.... Tiden går snabbt..

 

Håller på bli förkyld då min näsa och hals inte är med mig :-( aja, får väl gå bara den får vikten till och lossna ifrån vikten jag står och stampar på just nu.... zzzz

 

Blir till och träna med bollen denna vecka, men funderar på ta promenad  då dom dagarna solen skiner och jag känner att jag klarar av de med förkylningen...

 

Sedan till midsommar helgen vet jag inte vad som händer, men är jag fortfarande förkyld så blir de bara lugnt.

 

Helgen så var vi ute på lördagen på små promenader hit och dit samt lite cykling, igår tog vi de bara lugnt hela dan.

 

Återstår om dagen blir som man tänkt sig.

Ha en härlig måndag

Av missdec - 14 juni 2013 12:22

Ja, Fredag igen. Veckan gått snabbt som vanligt.

 

Igår gick jag med mina nya skor och de gick bra. Men att gå ner på stan och hem igen gick inte helt smärtfritt med mina skavsår.... Men har denna gång på skavsårs plåster så hoppas verkligen dom hjälpt något trost man känt av varje steg i hälarna :-(

 

Ja jag verkar ha fastnat på 89,6kg...  Ojoj, men ner ska jag mer!! Tänker inte stå här o trampa så mycket mer heller. Köpte idag en pilates dvd med gymboll så man kan få träna upp magen och ryggen som viktigarste sedan balansen kanske? Hmm..

 

Igår tog vi och bakade tekakor med havregryn i, gott och mättande! Inte alls lika som dessa man gör på endast vetemjöl. Sedan en matpaj till middag i samma veva gjorde den.

 

Har försökt vara lite fin och målat naglarna..Plus har lite längd på naglarna(mina egna då) :-)

 

Här är de smått regn dag idag men lyckades ta mig ner och tillbaka ifrån stan utan blir blöt. Kom små par droppar så än gjorde det inge fara.

 

Fundera på att äta jordgubbar och grädde idag för fira alla som hade skolavslutning idag :-)

Synd man inte kunde närvara vid systers, men de blev massa komplickationer som ställde till att vi inte kunde ta oss iväg som jag hade räknat ut och planerat . Men men, hoppas på få gott göra de senare vid tillfälle.

 

Så sköt att vara ute och gå, känner mig smal under träningen eller direkt efter tycker jag skymta skillnad i spegeln eller iaf vad jag känner. Men lär vara något psykist man får när man tränar...

 

Men minskat har man och nu är de "bara" ca 29kg kvar om man ska vara noga på siffrorna där..

Och efter jag gått ner till 60kg så har jag nästan gått ner hela 37kg.. Hmm... Så det är lång väg kvar men jag kämpar på.

Jag hoppas de lossnar snart på vikten igen...

 

Ha en härlig fredag :-)

Av missdec - 13 juni 2013 07:28

I måndags så blev de lite pilates, i tisdag och igår blev de promenader.

 

Igår blev de 2timmars promenad då jag gick till o från sjukhuset och hemmet.

Vädret var ju bra med solen så varför inte?

 

Vi var på allergi mottagningen och visar sig att barnet är allargisk mot både hund och katt :'( Men inge pollen trots reaktion när pollenprognosen sa björken högst. Men eftersom han reagerade på Björken så troligen känslig för de å. Men nu är de så att under viss ålder så är de inte tillförlitligt till 100% så får se hur de utvecklar sig.

 

Hoppas dessa allergier försvinner så vi kan ha djur, vill  verkligen ha djur senare.

Nu frågan alla dessa prickar...Vad kan de vara? De vet vi inte... Så då var de frågan eftersom han inte hade några på sig nu, men jag hade ju bilder på dem.

 

Så nu inge mer men går alltid och ringa om de blir värre eller liknande...

 

efter åt vi på en liten kina restaurang :-) dyrt men gott!!

 

Idag tror jag de får bli pilates igen, vädret ser ut som regn vilken minut som helst.

Jag hoppas jag slipper stå o stampa här på vikten, har nu stått o stampat par veckor även på denna vikt...

 

Nu är de ju så att jag tycker verkligen om att baka och hålla på, men jag äter inte så mycket utav det. Jag provsamkar de jag bakar, visst finns de plats i frysen läggar jag de och sedan tar någon enstaka gånger till något kaffe eller invätar tills de kommer besök eller att man bjuder grannen.

Förstår inte varför de ska vara svårt att förstå att de går att äta och njuta av vissa saker men med måtta och litet. Jag gör ju min träning, äter de jag ska dock tänkt byta ut något men vet inte riktigt vad än... Ska kolla genom boken. Sedan får jag ju anpassa med det som finns här i sverige då den är skriven på engelska och ifrån england...

 

Jaja, bakade nektarin och persikopaj i tisdag, Mmmmm...gott med lite glass till. Det blev en liten form då de var bara 4-5frukter att hacka ner, hade havretäckte på ist för vetemjöls täcke.

Grannarna åt och de blev inte så söt som de kan bli ibland. Är inte helt förtjust i jätte söta saker... Då känns de i mina tänder. Åt en prinsesstårta en gång och de kändes som att äta sockerbitar/strösocker :-( Så Nej, de gick inte.

 

Nu regnar de här iaf, så lite pilates efter lämnar på förskolan.

 

Räknat ut att jag har minskat med ca 11-13cm runt midjan sedan jag påbörjade resan i januari i år sedan vikten har jag tappat ca 7-8kg sedan i januari.

 

Bättre kunde de ha varit men jag räknat på att försöka tappa 2kg i månaden för kroppen ska hinna återanpassa sig, mm. Detta är vad som fungerar för mig iaf. Alla är olika.

 

Ha en trevlig regning dag

Ovido - Quiz & Flashcards