Alla inlägg under augusti 2014

Av missdec - 24 augusti 2014 19:10

Jag blir snart gråhårig!!!!

 

Gaaaaaaaahhhh!!!!!!!!!! Behöver skrika lite....

 

Dom har ändrat lite på behörighets kraven till utbildningen jag tänkte söka.

Så nu platsar jag egentligen inte där med kraven. Söker iaf imorgon så får vi väl se vad dom säger då.

 

Jag söker utbildning för att lära mig om utbildningen och yrket. Då måste man ha massa krav för kunna gå utbildningen. Är de inte därför utbildningen finns? För att man ska LÄRA sig om yrket och kunna komma vidare i livet?`

 

Jag blev sååå trött när jag såg att dom hade ändrat.

Känner mig nedslagen, blev såå trött på att sådant händer mig.

 

Att söka utbildning har blivit lite som söka jobb, massa krav och behörighet för kunna komma vidare.

Visst förstår jag vissa jobb, att en kock kanske inte passar som skogsarbetare( om man aldrig har stått i en skog och vet vilka alla träd sorter är mm).. ungefär..
 Ni fårstår  vad jag menar?

 

Jaha, vad ska jag nu hitta på??

Jobba? Jo, sökt nu över 120 jobb annonser, men kommer inte vart med dem heller så hade ju tänkt vidare utbilda mig så man kunde jobba stabilt efter utbildningen.

 

suck..

Av missdec - 20 augusti 2014 10:35

Men egentligen så skulle de inte göra saken bättre men man kan ju alltid försöka va?

 

Ja, jag är TRÖTT på att de aldrig går som jag eller som jag skulle vilja.

Tex: Ja denna lägenheten är perfekt. Nä men då är de ca 200till som söker samma lght.

Studierna går inte heller som jag vill. Ogillar ordet: RESERV! De är inget nej eller ett ja, de är mitt emellan. Jag som då behöver flytta och barnomsorg vill gärna ha ett rakt svar på JA eller NEJ.

 

Jag har joggat i 3veckor nu och knappt rört 1kg av vikten :-(

Med medicinen och endometriosen har jag lätt att gå upp men tusen kamper att ta mig ner.

Vet inte om jag vågar byta medicin heller då jag ändå har lyckats med medicinen att få sjukdommen att stanna upp.

 

Sedan Irriterad över att inte vikten går ner, har ju nu hållt på i 2år snart(i januari -15) men ja.

Sedan även Irriterad att inget går som jag vill med studierna, lägenheterna. suck...

 

Äntligen fick jag mina böcker i bokserien jag läser nu, del 3 och del 4 :-) Del 1 och 2 hann jag läsa på 1-1,5vecka :-)

Sedan har jag hunnit gjort en stickad pläd på 2veckor och har även hunnit göra en höst tavla broderad på 2,5vecka.

 

Här är de som hösten är kommen med skolstart och dess höst termin.

Mycket regnande nu som vi knappt sett något av under hela sommaren. Nu regnar de stort sett hela veckan och nattetid. Kallare har de självklart blivit nu,+15 grader.

 

Jaa... hmm...

Ovido - Quiz & Flashcards