Alla inlägg under augusti 2013

Av missdec - 29 augusti 2013 13:52

Redan stressad över jobbet och jag har inte ens satt min första fot på arbetsplatsen och vet inte ens vilken de är än??!!!

 

Ojoj, börjar redan bra.... suck..

 

Annars söker på med jobb för hitta något mer stabilare schemat.

Söker lite här o lite där o ditåt...

 

Annars vardagen är de samma, förskola, hemma rutinerna, matlagning, har fortfarande inte kommit underfund med allergi/eksem utslaget. Må ta o ringa allergimottagningen och höra vad dom tror.

 

Hade tänkte utforsta min nyfikenheten gällande ang min dragnings kraft till tron/kyrkan. Så tänkte se om de finns möjlighet och kolla om de är så att de är den dragningskraften jag har känt för en tid sedan eller om de vara var något 1gångs sak...

 

Smakat på en ny glass och nje, söt o gott med nötterna i den men eftersmaken är ju banan då de är en banan glass med choklad o nötter..

 

Önskar en ljusare tid nu trots hösten är på intågande runt hörnet.

Men med jobb, allt annat runt omkring som finns!

 

Jaha, hmmm... Trevlig torsdag på er :-)

Av missdec - 25 augusti 2013 08:16

Ja, igår kom ena sidan av familjen på besök så vi var på marknaden och tittade lite gran.

 

Men hittade inge tåg film åt barnet som ville så gärna ha sån film :-( Men har inte gett upp än, ska gå och leta på 2 andra ställen om dom har sådan film.

 

Hittade då snygga arbets kläder åt barnet och tshirt o keps med traktor och lastbil på.

Men barnet fick bil sandaler så gick runt och sa brum brum tut :-) Och sedan en traktor tshirt, och härliga fårtofflor.

 

Bakade Lingonkaka(smakade lite jul) men saftig och god. Sedan snorde jag ihop en kladdtårta och så blev de rabarber och jordgubbe smulpaj. Till de så hade jag fixa en egen version av fiskgratäng till middag. Gott!

 

Har börjat ångra att jag valde jobbet men de får gå, något tills vidare men jag behöver stabilare schemat och kan inte hoppa in hux flux... och lät sådär med lägga in tid mm. Fick inge introdution på hur de fungerade men en hel hög med papper på läsa genom ist...

 

Aja,

Nä ska ta o njuta av dagen kanske och lite göra måsten ska tas...

Av missdec - 21 augusti 2013 21:39

Äntligen, efter 41 sökta jobb så blev de en vikerat på hemtjänsten....

 

Bättre än inget! Och någonstans att börja :-)

 

Men kommer och söka något mer stabilare jobb under tiden så man får väl se vart man tar sig någonstans.

 

Men som sagt, en start och början på den nya resan efter utbildningen.

Dock fortf intresserad av den andra utbildningen, varför tänkte jag inte på och söka den tidigare. Men visst då skulle jag inte ha haft denna bas att stå på som jag anse är viktigt att stå på för kunna backa och börja om på en annan linje om man vill ha sig åt ett annat håll efter ett tag.

 

Så en bra bas är bra att stå på. Att man inte tänkte så ifrån början men men, finns alltid utb att gå.

 

Natti natt :-)

Av missdec - 20 augusti 2013 18:19

Idag har jag varit trötter men så har de blivit 2 promenader oxå.

 

Sedan städat,handlat,tvättat, fanns inge jobb annonser ute för mig.

 

Sedan nu här på eftermiddagen har vi varit ute och så har jag bar gäspat o gäspat :-/

 

Går ff och inväntar på barnets förkylning ska bryta ut... Lär bli den dagen man ska börja jobba, men hoppas på en innan nu snart så man vet...

 

zzz

 

Jaja, massa snack emellan grannarna nu när vi var ute. :-) 

 

Ha en trevlig kväll


Av missdec - 19 augusti 2013 14:35

Förra veckan gick jag ner 0,1, under helgen så hade jag gått ner 0,3. Hoppas de går viadre neråt till fredagen mm...

 

Men nu är de detta med eksemet och utslagen barnet har, har ju läst om att citronsyran kan ge allergisk reaktion, och finns bevis för dem som testat hemma med att ta bort citronsyran att deras eksem och allergi blir under kontroll/försvinner.

 

Jag har ju testat hemma i 5 veckor att vara laktosfritt hemma och minskat ner lite citronsyra men har upptänkt att de smög sig ner iaf hel del citron syra i produkterna.

Men eksemet försvann, och nu inne på 1-2a veckan på förskolan så kom eksemet tillbaka :-( Där på förskolan serveras de varnlig mjölk kost.

Såg även att ena krämen vi använder innehåller citronsyran. Det är hel del produkter som innehåller citronsyran på olika sätt, hela 7 saker som har med citronsyran att göra som ska bort och knasiga namn har de som man ska försöka lägga sig på minnet.

 

Så ja, försöka sitta och gå genom produkterna via nätet om vad dom innehåller, och samt se  vad man kan äta.

Gissa om man blev snurrig till slut så var tvungen att ge upp :-/ blev förmycket.

 

Enligt bvc kunde de ha samband men nu kan jag inte komma på om vi ens har testat laktosfritt.

Vet att laktos är ju mjölksockret, men sedan mjölkprotein, visst mjölkproteinet verkar han klara då de går bra med laktosfritt och verkar kunna vara så att de är mjölksockret.

Men när vi körde mjölkfritt så var de fullt med eksem utslag och de spred ju sig! Och hittills så är nästan alla mjölkfria produkterna innehållande citronsyra.

 

Åh, vilket strul och pyssel o knop med detta... Jaa.. vad ska man säga... vet inte vad längre..

 

zzzzz

 

Av missdec - 17 augusti 2013 23:12

Ja, har tittat lite film och nu är de inte mycket kvar innan 5e tavlan är klar i brodyret.

:-)

 

Det är 4fåglar som sitter på kvist med blommor på. Ett korsstygns tavla. Alla mina är gjorda med korsstygn/efterstygns på väv.

 

Intervjun i fredags gick bra, återstår att se inom 2veckor vad resultatet blir.

 

Satt och tänkte på när jag eventuellt skulle kunna få uppleva kärleken igen, Hmm... fast de känns ganska tajt just nu, planer på både jobba och studera vidare samt ha hand om hem och hushåll och små stunder för mig och massa för barnet :-) Så de där med kärleken lär jag väl inte titta på för ens om ca 2-3år kanske.. Oj då är jag över 30 å.. :-/ Men men, visst kan jag sitta och sakna något.

 

Och så självklart längtan efter julen, myset med ljus och pyssel, julbaket med pepparkakor,glöggen,lussebulls baket. Tro på eventuellt en ytterliggare lugn jul( vilket jag hoppas på el enstaka besökare över denna helg). Men de tid kvar dit... Hösten först,

Vilket den verkar vara på intågandes nu, träd börjat redan färgat sig lite.

 

Kylan på morgonen när man kliver upp, Mörkret som är här. Dock har mörket vid denna tid alltif funnits, kan inte påstå att de har varit ljust dygnet runt denna sommar. Iaf inte när jag har varit vaken och tittat ut.

 

Dock så har de varit trevlig att de varit mygg fritt :-) någon enstaka men pga värmen och torkan så har de varit enstaka som har funnit till hands. :-)
Men man klarar sig utan myggen så de har varit skönt att inte ha blivit stört av dem.

 

Nä jag tror jag säger natti natt nu.

Så får vi se vad söndagen kommer med :-)

 

 

Av missdec - 16 augusti 2013 11:01

Vikten står typ still... 0,1 neråt denna vecka :-(

 

Åååå... suck aja, får väl gå då...

 

Idag ska jag på en internvju så får se hur de går, sökte ett annat jobb som jag funderar på om jag hellre vill ha med sedan när de ju beroende på vad dom anser om ansökan.

Blir de inte dessa så, blir de kanske en praktik för få in en fot och utgår därifrån?

 

Alt titta på utbildning och gå vidare på nästa område. Men frågan är hur vidare jag ska göra med flytten m m, visst de finns den utb här och dom är i 2år själva utb. Men jag vill inte vara här i 2år till om jag inte absolut måste, men då ska de mycket till.

 

Dit jag vill flytta så verkar inte den utbildningen finnas, men hoppas den kommer dit när man flyttar dit.. Hoppas kan man alltid göra.

 

Frågor och funderingar men inge svar eller tecken på vad ska hända och ske. Hmm..

 

Jaaa... inte klokare blir man av dessa frågor och funderingar... bara mer förvirrad.. och trött!

Barnet har fått tillbaka sin eksem!!! Gaaaa, efter varit fin ifrån den under dessa 5veckor hemma på sommarlov. Tro mig veta vad som kan ligga bakom det men de är ett utslutnings metod och då måste jag ha förskolan med mig på noterna för testa en kort period...

 

Blir mycket och studera med eksemet om de är de jag tror som är problemet... Citronsyran eller någon allergen till denna som slår ut utslagen..

 

Nä mer kaffe innan promenad till intervjun.

Av missdec - 12 augusti 2013 16:45

Jaaa... har väl inte hänt så mycket mer än massa irritation på vikten, ute och går och rör mig och andra aktiviteter men ändå hoppar mellan 89-90kg och kommer ingen vart!

 

Inväntar med lägenhet och jobb, men framför allt få flytta och få känna sig trygg på ett annat sätt. Här har man lärt sig leva med de som är, extra vaksam och kollar hela tiden.


Men ska bli skönt att för mig iaf få en annan "frihet/trygghet",

 

Här blev de idag wok med kyckling korv, gott :-) Visst kanske låter knasigt, men ta bratwurst korv och hacka ner i halv månar,nudlar och wokgrönsaker MMmmm... Blev en favvo när hade familjen  på besök :-)

Även kyckling pajen :-)

 

Annars har de väl inte hänt mycket, försöker få lite kläder sålda, inväntar mail om eventuellt kunna få praktik så man kan "få in en fot" samt lite erfarenheter som uska. Sökt nu 38tjänster men har del saker som kan vara problimatiska...

 

Jaja, men funderar ju på läsa vidare men de blir efter jag har jobbat lite.... Såg hur stort lånet var hos csn.... Blääääää

 

Jaja, hmm...

 

Veckan har bara börjat så får väl se hur denna ser ut :-)

Ha en trevlig måndag....

Ovido - Quiz & Flashcards