Alla inlägg under maj 2014

Av missdec - 9 maj 2014 23:08

Har mer frågor än svar... suck..

 

Vad söka för studier eller jobb, ska man tacka ja eller nej? När börjas de så man vet om man hinner flytta emellan eller inte.

 

Suck, betydligt mycket mer frågor än svar. Visst, jobb vore bra men samtidigt göra klart studierna vore också en bra idé..

 

Här är de nybakad bröd iaf som doftar gott.

 

Blev kummin deg med 3olika toppingar. 1 med ost på, annan med sesamfrön och 3e släg deg yta.

Sedan blev de glutenfri lingonbröd... undra hur den är ja...

blev inte som jag tänkt mig iaf..

 

Studera eller jobba?

Får man tag på ett jobb som passar eller bara korta snabba varianten?

Bostad?

Flytthjälp?

Studera, isf vad? Vad passar mig än dom 2 man har sökt....

 

Hmm... Åh ja mycket mer frågor än svar...

Av missdec - 8 maj 2014 18:11

Här håller vi på nu och bakar hokus pokus bröd.. Så får se om de går och äta sedan :-)

 

Här har de varit lite omkullkastande tid..

Mycket som hänt alltså.

 

Haft mycket besvär med ryggen och höfterna samt ryggskott men när jag väl får en tid till sjukgymnast så är de en bra dag så finns inget o säga där om ryggen mer än några övningar som jag ska göra. Men har inte gjort någon av dem än, utan har glömt pappret nere i vagen :-/

 

Annars ja... vet inte. Funderar på vad söka för studier så man kommer vidare. Enligt intressekollen på arbetsförm sida så blev de råd och stöd som först och vård och omsorg på plats nr 2. Är ju färdig undersköterska så, frågan är vart går jag vidare härifrån och vad man vill jobba med. Vekar inte komma in på dom 2utb jag har sökt och frågan är vad jag ska söka för utb här näst till våren.


Återstår att se.

 

Sedan är de så att jag känner att jag inte accepteras så som jag är. Varför köra över mig över mina bestämelser o regler i mitt liv?

Är de för att jag har min "titel"? Säger ju till när jag behöver eller vill ha men här bestämms de bakom mig och över mig.

Då måste jag bromsa med foten.

 

1sak i taget och lyssna och acceptera mig och mitt val.

 

En händelse fick mig att påminna mig om varför ena anledningen var till flytten ner hit, ibland känner jag mig helt galen(vill bara skrika rakt ut).

Varför sådan press och stress? Ta de lugnt och 1sak i taget,

jag vill inte hålla på stressa utan vi hinner med sakerna men i rätt "tid" och när de är dags..

 

 

Nu är snart min engelska kurs klar! :-) Har bokat Nationella provet och sedan ska jag göra uppdraget och examinationen kvar som absoluta sista. Sedan klar!! :-) Hoppas på ett E iaf el D så är de godkänt. Så är jag nöjd..

 

Ja Nä, nu får ni ha en trevlig torsdag kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards