Alla inlägg under december 2013

Av missdec - 26 december 2013 16:27

Ja Ojojojoj säger jag bara....

 

min tand operation blev uppskjuten, så den gjordes den 17e dec ist.

Sedan blev de flytande kost fram till julafton då kunde jag äta mjuk kost och idag har jag äntligen fått en ordentlig lunch, blev Max.  :-)

Men jisses vad uppsvullen jag har varit! Har inte kunnat stänga munnen ordentligt, ojoj. Liten svullnad kvar och lite ömhet samt kan inte gapa stort :-( undra om han sydde ihop lite av kinden, iaf så som de ser ut inne i munnen.

 

Och på de hela så har barnet fått feber och hög, så idag blev de en läkarbesök och fick diagnos: luftrörs ingektion. Jahopp...

Bara jag slipper allt sådant nu!

 

Igår på juldagen så fyllde jag år och har nu gått in på 30sträcket i livet.

Fick stor rosbukett av del av familjen, sedan kom ena grannan med en liten bukett. Stor ask Ferrer Rocher Mmmmmm, champange glas o mousserad vin, duk, handarbete o presentkort...

 

Men en del av familjen har inte varit här o firat än så de kommer nog säkert mer senare.

Tanken var att göra smärgåstårta men de får bli glasstårta och ta smörgåstårtan i Januari när barnet fyller år. Då kanske jag kan äta riktigt ordentligen så man kan njuta av smörgåstårtan ordentligt!!! :-)

 

Men glasstårtan passar ju bra nu. En prinsess och swartzsvald , sedan en 2liters glassbutta som tänkte göra maräng/banana swiss/slitt med :-) Gott gott!

 

 

Oj oj, nej nu vet ni vad... Gäsp gäsp... vila en kort stund kanske??

 

Ha en trevlig dag

Av missdec - 6 december 2013 15:20

Ja denna vecka har 2 tråkiga nyheter kommit....

Den först är att tandoperationen inte blev av, jag som har mentalt försökt förbereda mig inför denna. Den blev uppskjuten 1,5vecka, och inte av mig utan av dem själva... :-/

 

Och sedan så blev jag reserv 117 till utbildningen som jag ansökte om :-(

 

Ååå, jag som verkligen ville gå den. Vad ska jag göra nu då? Finns även på en annan ort så ska ta och söka den men måste ta börja och läsa engelska b först.

Vad ska jag göra om jag inte kommer in på den utb? Visst har andra utbildningar jag har tittat på så kanske se om jag ska ta o söka dem. Men ja... jag vet inte... ska planera tid o annat först för se vad som passar in...

 

Här har de idag varit hårda vindar och snö har kommit.

 

Nu är bara frågan om vad äta till middag, en förfrågan är om tacos. Men glömde ju handla all sallads saker när jag var iväg så tror vi äter annat idag. Någon med kräftor? Åååå, jag vet inte... :-/

 

Ha en trevlig helg

Av missdec - 3 december 2013 16:23

Jaha, de blev inge jobb denna vecka heller :-/


Men men, de blir inte alltid som man vill men man kan väl hoppas?

 

På fredag är de min tandoperation! Jag börjar må illa, klump i magen och min tandläkarskräck är tillbaka. Nervös, orolig, bläääääää...

 

Vill verkligen inte... Men måste, illa tvungen!

 

Så åååå.... Sedan får vi besök nästa vecka, och så är de lucia firandet :-)

 

Aja, så ska ta tag i lite bakande igen :-) Så de finns lite o baka när besöken kommer

 

Ha en trevlig tisdag kväll

Av missdec - 2 december 2013 09:07

Då var 1a advent kommen och förbi..

 

I Lördags hade vi mini jul och minijulbord här hemma men del av familjen. Alla kom, men dom hade inte varit och skaffat några paket. Men men, aja.... Fick väl gå för denna gång då.


Var på ikea en sväng och kikade runt samt små handlade lite...

Blev badrumsmatta,tidskriftsamlare,barnpall, nya köksstolar,fläckt, mm som kom med hem. Var bara inte ikea så de blev även Jula besök en snabb sväng.

 

Igår var vi på gudstjänsten och de var trevligt, del folk var där.

Sedan tänkte jag ta en promenad så barnet fick sova i vagnen, självklart så skulle de vara hårda nästan storm vindar... Gissa om jag kände mig trött tidigt då min energi hade gått åt till och gå emot vindarna :-/

 

Annars är de lugnt här tror jag, får se om de blir någe jobb denna vecka eller inte :-/ Förra veckan blev de inget....

Aja, nä tvättmaskinen går och sätta igång och diska igen tror jag..

 

Idag blir de buss tur på efm och leta efter vinterskor. Kan inte ha dessa mera, walking sommarskor typ. Men som de ser ut här så är de inge snö än. Lite frost på morgonen så än ingen fara men ibland vet man inte när man tittar ut på morgonen så kanske man får en chock av att nu har snön kommit.

 

Jul utan snö.... Gräset är grönt!
Blir nog nästan samma som för 2år sedan när jag flyttade på denna sida av stan. Då kom snön den 20e december, och tog lite längre tid och smälta bort på våren..

 

Aja, ha en trevlig måndags dag :-)

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards