Alla inlägg under april 2013

Av missdec - 26 april 2013 13:07

Jaha, Ja vågen sa -0,1 :-( aja, det går lite som den vill ibland verkar de som..

 

Blev ett B på mitt sista prov i socialpedagogiken.. Nu bara uppgifterna sedan bara 2ämnen kvar..

 

Helgen vet jag inte helt vad de blir, vi tar de som de kommer.

 

Haft 2grabbar här och fixat fläkt o ventations rören.. Var 3e år ska de fixas tydligen och så självklart fina sådan..suck..

 

Jag har nog omedvetna höga krav på mig själv, eller ja kanske medvetna nu då iaf. Märks när jag gör mina studier nu då har jag även lagt låg nivå för mig då men iaf... Jaja... bara de blir godkänt så är jag nöjd.

 

Ha en härlig helg...

 

Av missdec - 25 april 2013 10:22

Sådär då, då var vi tillbaka i vardags rutiner denna vecka, så i måndags på stan sedan tisdag promenad sedan stan igår igen och idag promenad,, Så har gått en hel del så hoppas de visar något på vågen imorgon att man har börjat igen.

 

Söker jobb som en galning känns det som.. Snart klar med studierna så, men de har ju blivit lite komplicerat där så det är väl som vanligt att jag hela tiden har hinder att ta mig över, det finns ingen rak ljus väg framför. Vilket gör det jobbigt och energi går åt som man kanske skulle kunna ha använt till annat.. En överklagan står på listan inom dom närmaste 3veckorna som kommer...Typiskt.

 

Solen skiner så de  var skönt med en promenad...

 

Önskar de kunde ha varit lite annorlunda med vissa saker och ting.. Jag förstår bara inte varför jag ska få ha dessa hinder hela tiden(eller ja dom hindren kommer ju mellan varven)

 

Jaja, ha en skön torsdag

Av missdec - 23 april 2013 09:19

Här har de varit sjukdomar efter varandra, så barnet fått varit hemma nästan hela 2veckor, sedan låg jag i 2dagar :-( men ja de fick väl vara så. Inte alltid man kan rå för sjukdomarna som kommer med förskolan mm.

 

Men vikten lossnade och nu äntligen hamnade jag på målvikten, bara 2veckor sent.. :-)

Så nu har jag gått ner lite över 6kg, kanske inte mycket och mycket kvar. Minst 30kg kvar nu! Beroende på om jag är nöjd där jag står så blir de väl där då.. Minst 25kg ska jag ner iaf. Förra veckan så gick jag ner -1,2kg :-)

 

Planerar lite "semester" och lite annat men får se hur de går...
Verkar som man får vänta något år till, men redan har de kommit pikar om att de svårare nu när barnet är i den åldern den är... Jaha, men dopet kan göras i vilken ålder man vill, åh vad trött jag blir... men jag har iaf en som tycker jag gör helt rätt och verkligen går efter barnets ålder och vad den behöver. Och det är inte och flaxa omkring på massa äventyr hit och dit och fram och tillbaka. Men äventyr menar jag tex resor,äventyrsland och lekhus.. Där jag känner att de passar bättre om något år. Men alla är olika och jag är inte den som tänker stressa på dessa saker.

Men är de så att de inte passar så kör jag väl ett drop in dop eller går och döper barnet själv då..

 

Glad har någon som tycker jag gör rätt och tänker rätt då jag känner mig som annorlunda person och som går emot samhället men de är väl lite såhär de känns antar jag.

 

Hoppas ni får en trevlig tisdag trots grå vädret och regnet.. (Iaf här där jag sitter)

 

Av missdec - 16 april 2013 10:48

Igår fick jag för mig o baka lite...

Tänkt en maräng bakelse men blev så att jag funderade då ut vad skulle jag göra med äggulan.. så kom på en tårta med både maräng o någon smet på äggulan... en tårta med många namn; Herrgårds-, glimminge-,brittatårtan... 

Såhär blev den:

   

 

Med jordgubbar, melon i tillsammans med vaniljgrädde... kokos på toppen och här fattas lite ringlad smält choklad :-)

 

Mmmmm....

 

Jaha, barnet blev hemma idag å...blev bara förskolan igår så får se om de kommer dit fler dagar denna vecka...

Ska ha avslutnings samtal idag på efterm, redan hunnit med 2maskiner o sått lite persilja o basilika.. Kryddkrassen har nu kommit upp för andra sådden. Dill och gräslöken på g i jorden fortf, nu bara sallads löken kvar att så extra i en annan kruka.

 

Hmm...
Nä nu lite mer kaffe...så man håller sig vaken, uppe sedan före 5.30

Av missdec - 15 april 2013 12:17

Som sagt det är inte lätt att vara hemma med barn när man inte liksom vet om de är sjukdom eller inte... Men idag var de dags för förskolan igen :-)

Så en annan hinner med lite, dock denna vecka är de mycket som händer så sitter inte direkt syslolös :-/ har nytt ämne som ska in på 1a modulen sedan 2 avslutnings videosamtal, massa tvättningar ska göras då barnet hade lite problem med slem så blev slemuppkasning mitt i natten innan helgen och maskinen gått i ett sedan i avvaktan på tork utrymme å..

 

Tänkte sätta igång träningen men, vaknade med obalans i kroppen och trodde de skulle gå över men blev värre så fick ta värktabl ist och avvakta med promenad ist. Det regnar ju ute å så känner inte för att bli förkyld samt få inflammation  i axeln :-/ Så avvaktar tills imorgon ist. Mycket och göra iaf så...

 

Vikten har typ stått still eller ja pendlat mellan 91-91,7kg senaste 2veckorna :-( trots promenader och nästan jogging blev de ena dagen, samt min diet... Aja, bör lossna snart. Så hann inte med min målvikt lite kvar till den.. Men jag Andas...Andas...

 

Hittade lite nya kläder och ny jacka som än så länge trivs med... behöver 1blått linne o lite andra byxor kanske.. Hmm..

 

Jo, haft problem med ilningar å, :-( men vet att jag pressar käken på dagarna ibland och gnisslar på nätterna så ska väl eg behöva ta och skaffa nattskena för eventuellt slippa sprickor mm.

 

Har försökt sälja balklänningen o min vita examsensklänning men ingen nappar, andra ser jag försvinna men inte mina... Nej, inte dyra sett dyrare... :-/ aja, de kommer väl de å....

 

Hade middag men en bekant som jag inte träffat på bra länge,typ 6-12månader. Bjöd på vad frysen och kylen hade. fisk i ugn med dill och räksås samt hemgjord potatismos. Helt okej faktiskt...

I helgen hade vi pommes och kycklingfilé m bea MMmmm

Oh, i torsdags gjorde jag jordgubb och kiwi bakelse :-) Barnet skrapade ut jordgubbarna o kiwin tillsammans med grädden och lämnade bullen! Haha.. :-)

 

Nä, ha en trevlig måndag nu...

Av missdec - 10 april 2013 12:04

Jaha, hemma med barnet... kan eventuellt vara en vattkopp..just nu 1 enda blåsa på benet så är osäker på vad de var. Inte blev de någe bättre svar ifrån bvc heller när jag ringde..

 

Så hemma dessa dagar och observera läget.

 

Solen skiner och fiint ute.. men men, mellan kl 9-11 hann jag hänga första tvätten, dammsuga,diska och fixa ordning tvätt nr 2, sedan kissade barnet i toan :-) Kul när de går framåt.

 

Jaja, annars? Inte mycket, saknar lite sällskap ibland dels detta med disken och matlagningen ibland..Men annars är de full fart..

 

Ibland fattar jag inte varför folk har så bråttomt eller stressar fram saker med att åka hit och dit på äventyr. Behövs de verkligen nu då? Barnet skulle bli glad för åka och titta på djur på en bondgård och de räcker el picknik vid en lekpart. Varför åka på stora äventyr ställen när barnet int ekommer ha minnet av att ha varit där??

 

Det är en sak om man har äldre barn som man kompenserar upp med åka på äventyr för dem och den minsta med... Jag kommer åka på äventyr när jag känner att åldern är i rätt tid, nu tar jag de som behövs för utvecklingen och de har tycker är intressant.

 

Onsdag, onsdag... Yes!!! Måndag den 22 är de inbokad en intervju!!! :-)

 

Ahhh... nu ska jag njuta av dagen! :-)

Av missdec - 9 april 2013 09:16

Jaaa... -0,5kg stod de på vågen på måndag morgon :-) Hade alltså lyckats gått ner över helgen annars brukar jag gå upp ca 0,3kg men tack och bock för minskningen :-)

 

Sedan öppnade jag nytt ämne igår, de slutade med att jag gjorde provet och fick MVG, tror dom missat sätta nya betygs sättningen på de ämnet.. Men men förstår iaf. :-)

Nu är de socialpedagogik de handlar om.

Nu har jag även fått slut datum på studierna, sista (30e) Juni :-) Efter de inget mer! Bara invänta och söka massa jobb nu ist! Inte många jag har fått svar på.

Igår vid lunch tiden blev de mycket spring i benen, gick ner på stan, fixa vår/sommar jackan, luncha, sedan upp på skolan och fixa papper sedan snabbt hem då jag skulle hinna hem och hämta barnet. Men de gick hoppas resultat på vågen på fredag morgon :-)

Sedan en överraskning när man kom hem, får tillbaka på skatten! Yes! :-) Alltid välkommet, nu frågan vad vi ska hitta på med dem pengarna.. Hmm... förra året blev de så att jag var tvungen och ta skatte pengarna och köpa ny mobil då barnet hade sönder den förra... :-( Men men, sånt händer.

 

Solen skiner och hoppas plus graderna kommer mer och mer.

 

Hmm... jaa.. vad mer..bakade bröd igår och de gick inte som jag ville, och badade scones imorse som inte heller gick som de skulle...suck... ajaj, lite ur gängorna där med baka bröd just nu tror jag.

 

Ha en trevlig tisdag

Av missdec - 6 april 2013 07:59

Ja som jag misstänkte så nådde jag inte min målvikt, men men. föll ju bort 2dagar så de inget och göra. Blir barnet sjuk i feber mm så må vi ju vara hemma och de har ju räknat med att de kommer bli ett gäng dagar under detta år som faller bort, synd bara att mina knän skulle ta lite stryk så jag hade svårt att gå under dom veckorna...

 

Men men, de är inget och göra åt och bara ta nya tag igen :-) ger inte upp än..

 

Påsk helgen gick många bra filmer men missade många också. Vi hade tänkt besök under helgen men så blev de inte. Men men de kommer fler gånger.

 

Barnet lär sig mer och mer ord :-) spännande tid.

 

Nu har jag köpt in mina sista böcker till mina studier :-) 3böcker, så snart klar! :-) Men fortfarande inge jobb på gång :-( sökt och sökt... samt söker nya lghter men inget där heller.

 

Har tagit en promenad i veckan här sedan samma dag blev de promenad ner till stan för fixa lite nya kläder till mig samt mina glasögon, jisses vad illamående jag blev av solglasögonen, men minns inte när jag senast hade några såna.. Använder typ nästan aldrig såna... Men de må bli lite ändring på de.. Så ser ut som en fluga i dem.. hihi...

 

Jaa, jag vet inte. Väntas ev del besök under vår sommar kanten här. Får se hur de blir..

 

Önskar jag visste mer hur sommaren ser ut rätt snart, jag hoppas verkligen på att de blir något iaf.

 

Jaa, får se hur denna helg blir. Om de är mer feber som kommer eller om veckan går av stapeln som vanligt.

 

Ha en trevlig helg iaf..

Ovido - Quiz & Flashcards