Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Ja det är inte lätt

Av missdec - 15 april 2013 12:17

Som sagt det är inte lätt att vara hemma med barn när man inte liksom vet om de är sjukdom eller inte... Men idag var de dags för förskolan igen :-)

Så en annan hinner med lite, dock denna vecka är de mycket som händer så sitter inte direkt syslolös :-/ har nytt ämne som ska in på 1a modulen sedan 2 avslutnings videosamtal, massa tvättningar ska göras då barnet hade lite problem med slem så blev slemuppkasning mitt i natten innan helgen och maskinen gått i ett sedan i avvaktan på tork utrymme å..

 

Tänkte sätta igång träningen men, vaknade med obalans i kroppen och trodde de skulle gå över men blev värre så fick ta värktabl ist och avvakta med promenad ist. Det regnar ju ute å så känner inte för att bli förkyld samt få inflammation  i axeln :-/ Så avvaktar tills imorgon ist. Mycket och göra iaf så...

 

Vikten har typ stått still eller ja pendlat mellan 91-91,7kg senaste 2veckorna :-( trots promenader och nästan jogging blev de ena dagen, samt min diet... Aja, bör lossna snart. Så hann inte med min målvikt lite kvar till den.. Men jag Andas...Andas...

 

Hittade lite nya kläder och ny jacka som än så länge trivs med... behöver 1blått linne o lite andra byxor kanske.. Hmm..

 

Jo, haft problem med ilningar å, :-( men vet att jag pressar käken på dagarna ibland och gnisslar på nätterna så ska väl eg behöva ta och skaffa nattskena för eventuellt slippa sprickor mm.

 

Har försökt sälja balklänningen o min vita examsensklänning men ingen nappar, andra ser jag försvinna men inte mina... Nej, inte dyra sett dyrare... :-/ aja, de kommer väl de å....

 

Hade middag men en bekant som jag inte träffat på bra länge,typ 6-12månader. Bjöd på vad frysen och kylen hade. fisk i ugn med dill och räksås samt hemgjord potatismos. Helt okej faktiskt...

I helgen hade vi pommes och kycklingfilé m bea MMmmm

Oh, i torsdags gjorde jag jordgubb och kiwi bakelse :-) Barnet skrapade ut jordgubbarna o kiwin tillsammans med grädden och lämnade bullen! Haha.. :-)

 

Nä, ha en trevlig måndag nu...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missdec - 4 januari 2015 16:38

Åh jag som trodde jag hade tränings redskap på gång, men icke blev de något.   Men tänkte om jag kunde finna mig tränings redskap... Tänkte om man skulle ha valt begangnat men verkar ev bli helt ny variant ist...   Men de är inte först...

Av missdec - 31 december 2014 09:56

Har senaste 2 åren sagt att detta ska bli mitt år, Men åren blir aldrig som jag vill!!!   Framför allt min vikt! Tränar och ändrat kost men va ha de hjälpt mig?? Inget!! Pga min medicin är viktökning en normal biverkning och på mig gör den...

Av missdec - 29 december 2014 10:29

Det var ett tag sedan jag var här, men tänkt många gåner att jag skulle in och skriva. Så vad har hänt, Min vikt gick inte neråt mer än ner till 88kr, sedan gick den upp igen. :-( Önskar jag kunde sluta med medicinen som får vikten att gå upp :...

Av missdec - 16 september 2014 09:48

Och sååå trött på allt!!!   Suck, Inget går som jag vill inom jobb,utbildning eller flyttplanerna. :-(   Och denna stress jag känner av jobb och söka jobb delen. Jag hittar inte någon balans med att hinna söka jobb och jobba dom timmar...

Av missdec - 24 augusti 2014 19:10

Jag blir snart gråhårig!!!!   Gaaaaaaaahhhh!!!!!!!!!! Behöver skrika lite....   Dom har ändrat lite på behörighets kraven till utbildningen jag tänkte söka. Så nu platsar jag egentligen inte där med kraven. Söker iaf imorgon så får vi väl...

Ovido - Quiz & Flashcards