Alla inlägg under juni 2014

Av missdec - 27 juni 2014 16:50

Jag tror de blir bestämt såhär, siktar på plan B tror jag. Om de nu vill säga att jag kommer in och får en plats.

Annars siktar jag på plan A igen.

 

Här blev de riktigt kallt och med de kom regnet eller kylan kom med regnet egentligen.

 

Fick en order om pannkaka idag... så blir väl bäst o göra de då :-)

 

Imorgon runt 10 tror jag vi ska gå ner till stan om de är så att de inte regnar och är väldigt kallt. Tänkte kolla på vad dom säljer och har för lite "marknad"

De är någon sorts festival här, dock aldrig varit på den trots bott här snart 10år... :-/

 

Eh... ja då är de bara o hoppas på bostad till hösten då! Och att jag kommer in på studierna....

Hade gärna hoppas på bostad och barnomsorg först men man kan ju inte få allt så hoppas på denna distans studier så man kan ta några timmar o skola in mm...

 

Ha en trevlig helg

 

Av missdec - 26 juni 2014 17:59

Ja jag vet inte, går nu lite långt emellan inläggen men jag funderar på såååå mycket så jag vet inte :-/

 

Kollade upp mina sökta jobb: 112-114st på strax över 1år. Sedan har jag några ca 6-10 intresse anmälda sidor.

Men kommer ingen vart.

 

Studierna tar tid då pga stor ansökningar som ska gås genom. Men ska söka på nytt.

 

Perfekta hade varit: lght o flytt först, sedan barnomsorgen och efter de jobb/studier... Men hur ofta får man som man vill???

 

Idag har vi varit på ett sommarcafé via en kyrka, dom hade underhållning med musik och sång häfte som man fick sjunga med. Vi valde kaffe,glass o våffla (trodde man fick glass på våfflan) Visade sig att man fick en våffla med lite grädde o sylt sedan i glas skål glass med konserv frukt och choklad pinne :-) Men jaja, de var ju gott!! Så de gick ju i. :-) Vi var inte där hela tiden, då jag blev såå himla trött efter ett tag så gick hem. Men somnade inte, utan låg väl 1timme innan jag kunde blunda en liten kort stund typ 30-40min kanske.

 

 

Ja, jaha... ja vi ska mer på grill och sommarcaféet i sommar. Dock känner man ingen speciell där. Men bara mysigt och komma iväg iaf på något..

 

Hoppas inte min hals är på gång tillbaka till innan midsommar helgen el ja midsommar helgen å.. har ont igen :-( blev 1-3dags vila men nu verkar de tillbaka :-(

 


Ja ha en trevlig kväll

Av missdec - 11 juni 2014 10:57

Idag har jag varit ute och gått, men de är ingen spurt i promenaden :-( Brukar gå snabbare men inte idag.

 

Jag vet att jag vill gå en utbildning, frågan är vart jag ska gå den?

Ska söka den i andra staden igen men även i denna stad kommer den nästa år och vet inte hur jag ska göra. :-/

Känner att jag inte kan vara kvar här heller egentligen så då är väl valet lätt? Kanske, men kanske de finns annat som spelar in som gör att man funderar 1 extra gång på de hela...

 

Men visst finns de andra ställen och städer där dom har denna utbildningen men ja de är lite långt mellan start datumet.

 

Men däremot så är jag klar med julklapps listan :-) JA, Jag vet att jag är ute väldigt tidigt men då kan man börja köpa in sånt som går att ligga på lager i garberoben och så slippa kasta ut mycket pengar på en gång och ha en liten summa varje månad ist. Jag är ofta ute väldigt tidigt och de fungerar för mig.

 

Så tex: Tavlor med enga bilder går att fixa, skaffa ram när de är rea på dem. Sedan ta bilderna under en tid och se till att skaffa fram dem i tid.

Present kort går att skaffa i tid, då ofta är 1års giltighet på dem.

Böcker går också att skaffa o lägga på lager

 

Sedan brukar jag baka o ge bort, men de får bli närmare när de dags o träffas el ha de i frysen närmre högtider mm.

Samma om man gör present burkar så man kan ge bort så får dem baka själv men man skriver i receptet på lappen o hur dom ska göra :-)

 

Men funderar på hur jag ska göra med utb och stad....

 

Ha en trevlig onsdag...

Av missdec - 4 juni 2014 19:05

För många beslut som gör mig trött och vet inte vad som de blir prio 1 på eller vad...

 

Så tror jag gör så att jag släpper allt som är där och dit och bara är här och nu idag!

Studierna blir inte heller som jag tänkt mig, får söka på nytt här och där uppe så får jag se vilken man kommer in på.

 

Frågan är om man ska orka flytta?

De är en frågan som får tas när de är dags. Och de är inte nu.

 

Jag får ta en dag i taget och försöka leva här och nu och fortsätta med min hälsa. Vilket inte går alls som jag vill.

Men ett besök till sjukhuset väntar för göra hudprov på ryggen(??) eller snarare allergi provning då jag har utslag efter kemiskt på händerna mellan varven.

 

Idag åkte vi buss :-) Barnet håller på lära sig göra blöjfri och hålla sig vaken hela dagen :-) Dessutom har jag sett att de har kommit fram lite fräknar i barnets ansikte :-) Undra om de blir som mig, sommar/sol fräknar :-D

På fredag ska vi till kyrkan och ha national dags firande :-) Ska icke glömma kameran och ta massa kort! Ska göra del tavlor till present/paket.

 

Sedan får vi se om de ev blir någon resa i sommar eller inte... Hmmm...återstår att se vad de blir. De får jag ta de då.

 

Ha en trevlig onsdag kväll!

Av missdec - 3 juni 2014 10:18

Åh, jag vet inte vad jag ska välja!

 

Eller hur jag ska göra med alla planerna.. suck..

Blir så trött när jag inte får till mina tankar på hur jag ska lägga upp, självklart så dyker ju nya funderingar upp och ska ha plats någonstans och hur BLÄÄÄ....!

 

Idag är de grått ute och lite regn droppar har kommit och igår som var såå fint väder ute! :-/

Självklart blir man trött av detta väder, jag som vill ut och röra på mig men känner inte att jag hinner då de är såååå mycket annat som ska hinnas göras.

Visst med barnvagnen går de med men jag känner inte att jag inte får ut allt som man får när man går utan vagnen. Tex mina rörelser med armarna....

 

Åh, ja jag får skriva upp på papper hur jag ska göra och se vad de blir..

Min utb i Jämtland som jag ville gå så var de 984personer till som ville gå så vi var hela 985sökande till samma utb :-(

Ojoj, de kändes som nedslag på något sätt.

 

Engelskan är snart klar. Och ja... är i slut tampen nu...

 

Såå... kom precis på i tankarna om att möblera om.. Synd att köket är sååå litet!!!

Hmm.. Kanske kan göra vardagsrummet i 2-3delar...

 

Hmm... här ska måttas!!! Om ca 1år är de ny sökning på samma utbildning här i stan.

 

Nä fram med måttbandet och tumståken någonstans...

 

Hejhej..

Ovido - Quiz & Flashcards