Alla inlägg under juli 2013

Av missdec - 30 juli 2013 08:09

Andra dagen jag vaknar av hals ont, idag ondare än igår :-( Nej nej, har inte tid med detta.

 

Det är sista veckan som "lediga" och så verkar jag bli förkyld? Tack, :-( Igår blev de inge samtal till någon läkare heller, magen är okej men uppblåst så vet inte riktigt hur detta blir.

 

Hade tänkt ta tag i träningen sedan när förskolan börjar igen på måndag, söker ju aktivt morgon och kväll så lite promenad och jogging ev inne träning skulle vara bra. Snart är ju hösten här och dessa 5veckor har bara flygit fram  :-/ drömmer om en ljus tid men de varkar inte vara åt mig än.

 

Trodde detta skulle bli mitt år men hmm vägen svängde tydligen någonstans så man hann inte räta in den på rätt stig.

Bolibompa visar julavsnitt, tidigt Ja men likaså dom som annonserar om Julkonserter redan??

Visst, snart augusti och ca 4månader är de jul, Tiden Går Snabbt!!  Ojoj,

 

Så ja de dags att börja planera lite. Har ju redan lite köpt åt barnet till julklapp, och vet mor också köpt och lagt undan för jul/födelsedags paketen. :-)

 

Aja, har lite bakverk kvar att baka till helgen här, fröken kom och hämtade dom 5första bakverken jag har gjort. Blir ev 3saker till beroende på om äggen och mjölken räcker till :-)

 

Ha en trevlig tisdag

Av missdec - 28 juli 2013 18:39

Idag satt jag o räknade hur många jobb jag har sökt.. Över 30st!! Aja, inte så många kanske flera av er tycker, men jag har sökt dom flesta av dom jobbet jag kan(och lite mer därtill) inom min yrkes del...

 

Men men, de blir som de blir. Sitter med huvudvärk nu och inväntar regn vädret. Helgen har bjudit på värme och för äckligt varmt har de varit. Knappt kunnat vara ute och andats.

 

Men, helgen gått å. Bara 1vecka kvar på "semestern" Sedan tillbaka på normala, så då blir de träning igen... Hoppas platån ger med sig denna gång..

 

Aja, får se vart jag vänder mig till imorgon då med magproblemet...

 

Ha en underbar söndag

Av missdec - 26 juli 2013 17:58

Jaaa för jag tror jag har hittat utbildningen och jobben jag vill ha... Men den startar i Januari och sedan är frågan om de går ändå utan csn och att man kan jobba emellan eller under tiden, sent kanske då man kanske skulle gått den ist för denna men jag har iaf en grund om jag vill backa och gå sjuksköterske utb eller liknande senare.

 

Nej, för jag vet inte om jag har fått problem med en cysta eller eventuellt äggstocks inflammation :-( Men smärta i vänstra sida nedre av magen :-( Ajajajaj...


Tagit värktablett så jag känner mig lite trött nu men hoppas att den tar sig och låster smärtan gå ner lite..

 

Sedan har jag tagit på mig baknings uppdrag åt en vän, så idag kom hon med massa påsar samt en påse med rabarber till mig som tack för hjälpen.

Så tänkt baka fyllda gifflar,hallonkakor, jättesolskens bulle, en sockerkaka med något gott på och eventuellt en kaka med något nötcrem på...

 

Ojoj, här ska de bakas till ett barnkalas då.. :-)

 

Nä vattna blommorna i denna sol och värme haft i 2dagar nu...

 

:-) ha en trevlig fredag och helg..

Av missdec - 24 juli 2013 22:39

Drömmar drömmar.... Varför så många drömmar som man troligen aldrig kommer uppnå??

 

Vad drömmer ni??

 

Jag drömmer om livet, hur de kan se ut och hur jag hade velat ändra många saker... Men nu är de som de är. Och drömmarna lever vidare, om hus,träddgård(minus alla äckliga insekter då) men för att de ska vara grönt mm så må dom leva där i träddgården  å... :-)

 

Ibland känns de som jag kommer ifrån helt annan tid med mina värderingar och funderingar, känns inte som man eventuellt skulle passa in i detta samhälle..
Men här är jag och här sitter jag..

 

Jag är nöjd med det jag har och vet att de kan bli bättre, hoppas bara på Snart och inte Sen, vill så bra som möjligt. Ibland önskar man att man kunde se in i framtiden, somna och öppna en dörr och titta hur livet ser ut sedan efter sett klart stänga den dörren och vakna, gillade man inte de så då vet man vilka val man inte ska ta...

 

Aja, jag bara babblar massa bla bla.. Men de var jag de..

 

Har min underbara barnet som har kommit in i sin trevliga trots fas i livet.... Och de började för bra tag sedan men märks tydligare och tydligare... till och med att mina grannar fått se de när barnet visar sitt missnöje över mina bestämmelser... (Dom har lite svårt att hålla sig för skratt ibland även om jag ser att dom försöker verkligen hålla sig).

 

Men men, ber om en ljusare tid, men han där uppe  verkar inte riktigt höra mig då jag lär vara lååångt ner på listan för kunna ta sig lite tid o lyssna o hjälpa mig på traven...

 

Hoppas på ljusare tid och tider framåt. Inge mer djupa gropar att arbeta sig uppför igen.

 

Hmm.. undra vad natten kommer ge för drömmar, min drömfångaren har gett mig del knasiga drömmar men verkar ha blivit av med dom värsta..

 

Natti natt :-)

 

Av missdec - 23 juli 2013 15:58


Skulle svara på en fråga varför jag ville bli...

Men när jag satt där och skulle skriva intresseanmälan så gick de inte... Jag kunde inte komma på varför... :-( Känns hemskt.. Jag borde kunna svara på den frågan lätt och snabbt, men jag bara fastnade....

 

Solen försvann så tror energin flög med där... Eller att de blåste bort med den hårda blåsten... :-/ Jaha, ja... får väl vänta ett tag och fundera på den saken.

 

Fick precis reda på att jag inte fick jobbet som jag var på intervjun. Misstänkte det, då dom främst var ute efter någon som kunde ta kvällar och helger vilket är svårt för mig att ta...

 

Aja, fortsätter och söker vidare.

 

Ha en trevlig blåsig tisdag

Av missdec - 23 juli 2013 08:33

Äntligen är vikten på g neråt.. Sakta men säkert neråt...

 

Idag stog jag på 89,7kg så hoppas fredags vikten visar lite mindre...

 

Igår var jag o plockade 3liter svart vinbär, kan va trevligt och ha såna frysta på en tårta som garnityr. Sedan har jag plockat 2liter röd vinbär :-)

 

Har fortfarande inte hört något ang jobbet som jag var på intervjun så gissar att den gick vidare till någon annan... Så söker på iaf med de jag kan och de som finns.

 

Så vi fortsätter och kör semester någon vecka till. :-) Skönt nu när vi sover till 7-8tiden, men visst händer de vi uppe tidigt också.. Försöker hålla rutin men vissa dagar blir de lite som vi känner för. :-) Skönt att rensa och ha lite ledigt innan dags o sätta igång och jobba..

 

Här ser de lite grått ut och blåsigt, så får se vad de blir av denna dag..

 

Hittade recept på härliga skorpor... som jag funderar på göra eller ja de är ett recept som jag inte gjort tidigare..

 

Igår blev jag klar med brodyr tavlan åt min mor, nu ska jag fixa ordning på ramen till den, men lite besluts ångest över vad.

En rund ram eller en 4kantig ram med rundad form på insidan (om ni förstår vad jag menar)

 

Hmm... ska fundera lite..

 

Ha en trevlig dag nu :-)

 

Av missdec - 18 juli 2013 16:31

Jag har ju studerat klart på gymnasie nivå så man har en grundläggande bas att stå på.

 

Nu är frågan vad man ska plugga vidare inom, har del ideér men samtidigt Hmmm... man funderar. Har tittat lite om man eventuellt ska göra högskoleprovet mm... Men de ligger just nu inte de närmaste utan de är mer att hitta ett jobb och betala av så mycket som möjligt av den nuvarande csn lånet!! Ufff... :-/ Men men,

 

Hade hoppas på att höra något ifrån jobbet där men än inget.

 

Sökt upp till 25tjänster men endast 1 intervju :-( Hade hoppas på lite fler intervjuer än 1 enda... Men ja, jag kollar ju efter jobb. Och inte bara här även om de är just nu prio 1 ändå.

 

Ibland undrar man iaf om man valt fel men de känns ändå just nu rätt. Det är en bra grund att stå på, enligt min åsikt iaf.

 

Nu är de inte många blommor kvar broderi tavlat åt mor :-) så snart kan man se och räkna slutet... ca 20-28blommor o blad kvar kanske?? Aja, har sedan en fågel tavla som barnet ville även ha den.. Så ska göra ordning den sedan.

 

Annars tro jag inte de händer så mycket, fortf lediga och så länge dom är på sommar förskolan så vill jag ha "semester" med barnet tills dess jag börjar jobba.

 

Ha en trevlig helg :-)

Av missdec - 15 juli 2013 15:32

Halloj...

 

Har del ledigheter så njuter så mycket som möjligt med barnet och sedan del egentid med korsstygns tavlorna.

Är Äntligen klar med Lodjurs tavlan och har varit och inför skaffat ram till den, så jag har påbörjat en tavla som min mor hade på börjat i mitten så jag håller på färdigställer den med massa blommor på.

 

Vikten går sakta med säkert ner igen. Tack! Dock lite för lååångsamt men okej. Står nu på 90kg igen. Hoppas Hoppas.

 

Gav grannarna ett gäng fisk biffar och lite dill/citron dressing så fattades bara potatis som dom behövde koka... Blev förvånad över att dottern tyckte till och med om dem!! :-)

Du kan laga mat säger grannen! Tack :-)

 

Sedan har jag o barnet unnat oss en kladdtårta med russin och lite glass till den. Gott :-) unna sig lite på ledigheten,Med måtta då!

 

Igår var vi på barnkalas :-) Kul för barnet att komma iväg och leka av sig lite, snacka om att däcka i vagnen sedan! hihi

Men vilken sov morgon de blev igår(söndags)!! :-) Barnet sov till kl 8, så jag hann med kopp kaffe i lugn och ro :-D Det är inte varje morgon de!

 

Annars tror jag de inte häner mycket, idag är de inne dag med bara vara dag. Grått och blåsigt med del "hål" i molnen så solen tittar lite genom ibland.

 

Klippt massa persilje blad så jag har tvättat och lagt sedan ner i askar i frysen, mycket kvar. Har dill,gräslök,salladslök,basilika på gång.. Sedan har vi 4 knoppar på solros blommerna som barnet hade planterat på förskolan och dom har skjutit i höjden å.. Så bör nog plantera om dem i höst i någon större kruka.

 

Har ej hört något ang jobbet än efter intervjun. Dock tyckte jag de gick bra, men har funderat en del och undrar om de kommer bli tillräckligt med timmar för mig?? Tänkte mer ekonomiskt? Visst går de ta de så länge tills man hittar annat eller en halvtids jobb/extra på någon annat ställe. Sååå får vänta och se....

 

Ha de gott så länge.

Ovido - Quiz & Flashcards