Alla inlägg under april 2013

Av missdec - 2 april 2013 09:06

Ja, påsk helgen var lugn men ändå aktivit :-)

 

Måla ägg,påsk kort och lite annat. Nå större matbord blev de inte men jag tog de vi åt iaf och barnet var nöjd.

Helgen har bjudit på soligt väder så de var härligt, plockade ut bord och stolar så man kunde fika då barnet sov sin vila i vagnen ute.

Några trevliga familje filmer gick också.

 

Väntar på meddelande om mina glasögon har kommit så vi kan ta en tur ner på stan, blir de ist för motions rundan, och ev en middag på stan någonstans.

 

Ser mörkt ut att nå målvikten inför fredagen men neråt kommer jag iaf, så bättre än inget. Så mycket godis eller bakverk blev de inte heller i helgen. Lite men inte överdrivet. För mig räcker par st sedan nöjd och kan titta på de och bli mätt :-/ visst bra så äter man ju inte utan man blir mätt av bara se och tanken på veta hur den smakar.. Ja konstigt men så är de.

 

Gjorde en påsktårta iaf i helgen, var inte tänkt men ja bjöd ju grannen på lite å. en kladdtårta med vitchoklad, mango och blåbär :-) till de vispad grädde. Gott! Grannen tog 2bitar och barnet åt grädden o blåbärn :-D

 

Har stor städat men de syns ju inte nu heller :-( trots städade igår.

Kryddorna växer, tänkte snart planera ner dem i balkonglådorna och stora krukan men de bara de jag märkte ju inte upp vilken som var vilken och nu vet jag endast kryddkrassen och gräslöken... dom andra har jag ingen aning, går de söka tro? Så man ser på bilderna och ev jämnföra?? Tror jag sådde för lite frön i dessa så må sätta ner mer frön när jag plantera om dessa.

 

Jaha, annars är de lugnt här på min front, visst längtar efter ha någon ibland men inte än.

Fortf inte hört någe om någon jobb än heller :-( Jaha, undra vart vägen tar mig någonstans där jag ska vandra. Känns som man kommer till en korsning snart.. tro jag... eller så är den rak en bit till..

 

Ha en trevlig tisdag, (en lite dagavil här.. känns som måndag el)

 

Ovido - Quiz & Flashcards