Alla inlägg den 4 juni 2013

Av missdec - 4 juni 2013 09:58

Ja som sagt så lever jag med Endometrios sjukdomen.

 

Nu är de väl okej då man går på medicin för den, men har ju även på med en diet som ska reducera symtomen för sjukdomen.

Nu har jag tagit bort kött så sedan januari ätit fisk och kyckling med grönsaker och frukt och nötter(ibland när sugen kommer)

Jag ska inte äta kött,mjölkprodukter,vilken olja som helst eller mjöl.

 

Nu är de ju inte alltid lätt, dels därav mycket bak och matlagning hemma.

Är inte helt riktigt grönskas person heller, men ska väl kunna lära sig?

Kaffe ingår inte heller utan de ska vara te som inte innehåller koffin. rött/roibus eller örtte får de gärna vara..

 

Nu är frågan vad jag ska ta o byta ut nu, försökte med kaffet och höll ju upp i ca 2v...

Men känner egentligen inge större sug på kaffe då jag får dricka den själv, visst ibland är de bra/gott. Men inte alltid och ofta blir de kvar i koppen :-( Så lite onödigt ibland...

Av 2koppar så kanske halva koppen ifrån båda går åt...

 

Sedan att försöka hitta allt i butikerna är inte heller lätt då den ena har de och den andra har de där... och så självklart är de avstånd mellan allt så de tar ju sån tid att gåå...

 

Men har försökt anpassa de till jag just nu klarar av med kroppen och symtomen. Men tanken är att om ca 1år vara helt på endometrios dietens linje...

 

Jaha, nä ska sätta igång o studera lite inför examinationen saom ska vara om någon timme.

Ovido - Quiz & Flashcards