Alla inlägg den 3 februari 2013

Av missdec - 3 februari 2013 14:30

För några år sedan råkade jag ut för extrema smärtor som kvinnor kan ha i månaden..

Har alltid haft smärtor men dessa var verkligen extrema! Jag kunde knappt stå eller gå. Kunde knappt något.

De började med 2 dagar innan värsta humörsvägningarna, sedan kom smärtan, efter veckan var över så hade jag 2-3veckors energilös för kunna vara normal i 2-4dagar innan allt börjhade om igen...

 

Efter åkt in och ut på akuten och kvinnokliniken i 9månaders tid så fick jag äntligen en tid för operation som kunde fast ställa orsaken till allt, Resultatet blev en diagnos med kronisk kvinnosjukdom.

Jaha, hem och läsa på allt då...

Får se vad framtiden säger om att få fler barn, kanske bara blir 1. Men just nu har jag inte bråttomt, de blir när de blir och om de blir..

Så till de ska jag försöka med motion och en diet för denna sjukdom, iaf reducera symtomen så gott det går.

 

Sedan vad betyder Hälsa?

För mig betyder de, kropp och själ i god harmoni, man tar sig genom/över livets hinder, må gott, vardagen går bra. Barnet mår bra. Där kommer mer och mer ord rätt. :-) När livet står bra till..

 

Nej, nu kopp kaffe och smulpaj med äpple :-)

Av missdec - 3 februari 2013 14:18

Ahhh...

Idag fick jag känna på ett litet för test, om hur de kan bli när utvecklings fasen trots eller kanske heter utvecklings fas 1 nu för tiden..


Nu står äpplepajen i ugnen, med lite inslag av färska blåbär i. Blir kopp kaffe och glass till den.

Har även hunnit varit ute och känt av förmiddags solen, så nu har jag fått en lugn och skön stund för mig själv.

Barnet sussar så gott i sängen. :-)


Och massa tvättning...igen..

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards