Alla inlägg den 6 februari 2013

Av missdec - 6 februari 2013 20:31

Jaha, lite ifrån igår och idag då..

Igår när jag valde promenad så halvt ångrade jag efter halva vägen men eftersom redan gått halva så bara fortsätta på resterande.. De blåste och snöade samt delvis oplogade gångbanor.. :-/ Men de gick och tog mig runt iaf. Kickade igång nytt ämne igår, Hälsopedagogiken.

 

Och idag fick jag ett A på provet med 1 fel :-D mycket har man läst om innan och kunde sedan innan och har väl del erfarenheter om vissa saker och ting. Läser man många olika sorters tidningar mm så snappar man upp en  och annan sak här o var.. :-) Bra ibland.

 

Idag har jag varit glad eller lättad eller vad man nu ska kalla de... Även om de är låååångt kvar till min mål vikt så vet jag att de bättre o ta de lugnt o inte rasa alldelse för snabbt..Kroppen ska ju hinna med oxå.

Känns så skönt att få dessa promenader eller zumban/styrke dvdn för sig själv. Jag känner att detta kommer bli mitt år iår, trotts ojämn siffra i årtalet. Så hoppas på året bjuder på en ny start på olika avdelningar senare i vår/sommar :-)

 

Har planerat matsedel här hemma, hade ideér igår som hoppade upp i huvudet så var tvungen o skriva ner allt... På fredag kommer vi kicka igång med hemma kyckling wok, hoppas barnet kan tycka om de.. Kommer inte bli några starka rätter utan jag gör den milda då jag inte helt e förtjust i dessa hot hot maträtter.. Inte jag iaf.

 

Något jag saknar är min kisse katt :-( var tvungen att ta bort henne pga hon blev sjuk. Märker att även barnet önskar sig sådant då hen vill så gärna in till grannen och varje gång säger hen tissekatt o pekar på dörren. Gör ont att vi än inte kan ta en katt, jag är inte helt säker på hur allergin finns i hens gener. Men hittills verkar de fungera bra med dem vi har besökt samt när hen var nyfödd o några veckor gamal så fanns de inget reaktion för allergin..


Jag är då inte färdig på djur fronten alltså, jag vill ha fler djur under tiden jag lever tills jag känner att jag är nöjd. Hund, katt är något som jag kan tänka mig... sedan drömmer väl om andra å,  men de får se hur livet går om man kan ha såna djur sorter eller inte..

 

Imorgon blir de stads besök.. Ska se om jag hittar lite tränings kläder samt se om jag hittar mitt special mat å.. Fundera på om man ska ta sig lunch på stan eller äta innan man går hemifrån hmm... är ju inte så ofta på stan så lite kul o se om de finns någe nytt i utbudet. Ska köpa par saker till barnet också :-) Något som jag vet hen vill ha. Iaf vad jag tror hen vill ha..

 

Hmm...tog mig en härlig promenad idag, lyckades under tiden de var lugnt på väderfronten, var först efter jag kommit hem som de senare satte igång o snöa. Tur jag hade.

 

Hmm.. Jo har drömt konstiga saker på sistonde.. men de kommer och går i perioder de där.. Vet inte varför de spökar så konstigt i drömmarna... :-/

 

Aja, lite egen tid här på kvälls sidan så ska krypa under filten i soffan o bara njuta en stund.. :-)

Trevlig kväll

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards