Alla inlägg den 4 februari 2013

Av missdec - 4 februari 2013 20:12

Ja de känns när man äter fel, iaf gör jag de...

Pga sjukdommen så äter eller försöker äta efter en diet som ska reducera symtomen för denna.

Både igår och idag har jag känt att jag ätit fel sorts mat.. :-( igår har jag mig själv o skylla. De var medvetet val till lunchen..

Har ju tagit bort lite och ökat på fågel/kyckling, grönsaker,fisk.

 

Recept boken jag har står på engelska så allt finns inte här och sedan får jag försöka byta ut med det som finns här i butikerna.  Inte lätt men försöker så de blir lite pysslande men mat och baknings avdelningarna.

Men de går. Hoppas bara de blir bättre och lättare med tiden. 

 

Idag mådde jag illa och magen blåste upp :-( men känner de är lugnt nu. 

Jag förstår inte varför jag skulle drabbas av detta?? :-(

 

När jag bakar så ofta smakar jag bara, sedan läggs de i frysen, grannarna får, kanske har/får fika besökare och blir de över så slängs det.. Så visst förstår jag om de kan se ut som man bakar ofta men jag äter knappt av de. De är mer för barnets skull, att få växa upp med härliga dofter av bakning och sedan goda hembakta frukost bröd som jag sätter en deg på jäsning kl 5,30-6 på morgonen.. Om vi har en uppe tidig morgon.. Jag är uppväxt med bakning, minns vissa mornar man kom ner så stod farmor i köket och bakade för fullt, fanns nybakt bröd till frukost sedan var hon full färd med bullarna. Kakorna var klara. :-) Tänk om man kunde få åka tillbaka i tiden..

 

Godis har jag som nästan slutat med, eller iaf dragit ner på de drastigt.. Hittade en skål med små godis i skafferiet, stenhårda saker just nu.. :-/ tror jag köpte dem i nov/dec...

Visst kan jag känna sug o köpa lite, äter 4-6bitar på en dag, sedan behöver jag bara titta på skålen vad som är i och känna mig mätt.

Chips äter jag inte längre...testat med sedan jag var gravid så gav de mig en hemsk smak i munnen så nu behöver jag bara titta på påsarna i butiken så känner jag den hemska smaken på en gång..

 

Något som jag hade förra året som måste ha, så var de ostbågar. Men sedan jag började träna så försvann de suget på ostbågar.. Äter frukt,nötter som ingår i dieten, fast har 2 små påsar med nötter i skafferiet som jag knappt rört sedan före julen.. Jaha, så var de.

 

Natti!

 


Av missdec - 4 februari 2013 10:23

Då var de måndag!

Har kickat igång med en härlig promenad här på förmiddagen, par minus grader dock ute blev solen. Men de gjorde inget, var skönt att gå iaf! :-)

Vågen visade -2,5kg sedan jag påbörjade min hemma träning. Ja hemma träning, jag går inte på gym el liknande. Jag har mina tränings dvder och sedan är jag ute och promenerar. Går runt med mp3n så går lite till takt med musiken. :-)

Jag har bokat 1timme på varje förmiddag till träning/motion. Och än så länge håller jag den, förutom förra veckan då vi låg i magsjuka och feber.. :-/

Och då blir de mån-fred som jag kör.

Väger mig på måndag morgon och sedan på fredag morgon igen, sedan skriver jag upp hur långt jag har gått och hur många minuter och hur många kalorier som är förbrukat.

 

Hoppas på lite små jogging senare i vår, när all is e borta ifrån vägen..

 

De var min förmiddag de :-) Ha en trevlig måndag.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards