Alla inlägg den 20 februari 2013

Av missdec - 20 februari 2013 17:10

Ja detta är jag.

 

Jag är kvinna på 29år, ensamstående, studerande.

Jag har varit med om en hel del i livet och lär komma mer händelser i livet som man ska ta sig genom och lära sig ta över med olika metoder.

 

Jag har endometrios som jag lär mig just nu leva och hantera på de bästa sätt jag och kroppen kan.

Lider av övervikt som jag tar detta år till och ska gå ner i vikt,Har mycket kvar, men lyckas totalt sedan den 7e jan(till 15e feb) gå ner -3,6kg. Och den 4e feb-4mars att ha gått ner 2kg till och vet att jag har tagit 1kg av de nu. Bara att kämpa vidare.

 

Har en underbar barn som skrattar och är glad väldigt ofta :-) så vi njuter av livet. Kan vara en liten pajas ibland med sina grimaser och skådespeleri :-)

 

Vi tycker om bakning, men vi äter inte mycket av det. Vi gillar att provsmaka, onödigt och baka då? Neej, har grannar och andra som väntar och längtar efter min bakning samt grannarna som gärna tar sig en bit eller 2. :-)

Lagar mycket mat då de ska vara helst mjölkfritt(även bakningen), men just nu går de bra med laktosfritt, försöker till mig lite mer glutenfritt.

 

I helgen fick jag inflammation i ena foten så ska ta par dagar nu med värktabl för se om de släpper annars blir de läkarbesök för koll nästa vecka..

 

Jag gillar läsa böcker, men blir för sällan. Vi gillar musik och dansa!! :-)

Gör lite handarbeten med några tavlor men går just nu lång tid emellan pga väldigt tidiga kvällar.

 

Jag är jag, vi är dem vi är. Jag kanske inte är som du för jag tycker och tänker annorlunda. Så ta mig för den jag är och tycker du negativt om vad jag tycker och tänker ist så får de vara.

 

Jag är den jag är, vi är dem vi är. Hoppas ni får trevlig läsning om min väg och vardag till bättre vikt och hur studierna tar sig.

 

Go kväll. :-)

Av missdec - 20 februari 2013 13:07

Äntligen hemma!!

 

Fortfarande bortdomnad i ena sidan o över läppen hänger lite :-/

Blir kaffe med sugrör just nu, Får vänta tag till för kunna äta... Om de gick bra nja, när allt borrande var klar så var de ok... Tycker inte om sprutan eller när dom ska borra bort allt skit i dessa gropar/hål så gillar jag verkligen inte!!

Nu tog hon sprutan rakt över ansiktet så jag såg ju hela allt!!

Ojoj, minst 2gånger till på lagning tror jag vi bestämde oss. Sedan efter de blir de ev göra en natt skena för tänderna... Vaknade en natt av att jag krassar/gnisslar tänderna o just denna gång var de framtänderna som gick mot varandra... :-(  åhhh vad hemsk de var! Mitt i natten också.

 

Så glad att bara få komma bort därifrån!! 

Av missdec - 20 februari 2013 07:06

Ja vi brukar vara ofta uppe före tuppen men också samtidigt.... Inte för att vi har en tupp i närheten.. går efter klockan..

Igår körde vi på 4,20-4,30 någonstans och idag ca 5,20 men låg kvar till 5,45 zzz...

Att få sova till 7 är för mig en lyx! Finns har de nu funnits perioder där vi sovit par dagar fram till 7 men då har oftast jag vaknat o kolla klockan...

Har flera som får sova mellan 8-11 på morgonen med sina barn... Ja lyx,suuuper lyx.

Men visst är de bra att ta sig upp tidigt vissa dagar, om man har något inbokat på förmiddagarna.

 

Åh, några timmar kvar till tandis eller ca 3,5timme.. Burrrr.

Får se hur denna dag ska gå.

Iiiii...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards