Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Detta är jag

Av missdec - 20 februari 2013 17:10

Ja detta är jag.

 

Jag är kvinna på 29år, ensamstående, studerande.

Jag har varit med om en hel del i livet och lär komma mer händelser i livet som man ska ta sig genom och lära sig ta över med olika metoder.

 

Jag har endometrios som jag lär mig just nu leva och hantera på de bästa sätt jag och kroppen kan.

Lider av övervikt som jag tar detta år till och ska gå ner i vikt,Har mycket kvar, men lyckas totalt sedan den 7e jan(till 15e feb) gå ner -3,6kg. Och den 4e feb-4mars att ha gått ner 2kg till och vet att jag har tagit 1kg av de nu. Bara att kämpa vidare.

 

Har en underbar barn som skrattar och är glad väldigt ofta :-) så vi njuter av livet. Kan vara en liten pajas ibland med sina grimaser och skådespeleri :-)

 

Vi tycker om bakning, men vi äter inte mycket av det. Vi gillar att provsmaka, onödigt och baka då? Neej, har grannar och andra som väntar och längtar efter min bakning samt grannarna som gärna tar sig en bit eller 2. :-)

Lagar mycket mat då de ska vara helst mjölkfritt(även bakningen), men just nu går de bra med laktosfritt, försöker till mig lite mer glutenfritt.

 

I helgen fick jag inflammation i ena foten så ska ta par dagar nu med värktabl för se om de släpper annars blir de läkarbesök för koll nästa vecka..

 

Jag gillar läsa böcker, men blir för sällan. Vi gillar musik och dansa!! :-)

Gör lite handarbeten med några tavlor men går just nu lång tid emellan pga väldigt tidiga kvällar.

 

Jag är jag, vi är dem vi är. Jag kanske inte är som du för jag tycker och tänker annorlunda. Så ta mig för den jag är och tycker du negativt om vad jag tycker och tänker ist så får de vara.

 

Jag är den jag är, vi är dem vi är. Hoppas ni får trevlig läsning om min väg och vardag till bättre vikt och hur studierna tar sig.

 

Go kväll. :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missdec - 4 januari 2015 16:38

Åh jag som trodde jag hade tränings redskap på gång, men icke blev de något.   Men tänkte om jag kunde finna mig tränings redskap... Tänkte om man skulle ha valt begangnat men verkar ev bli helt ny variant ist...   Men de är inte först...

Av missdec - 31 december 2014 09:56

Har senaste 2 åren sagt att detta ska bli mitt år, Men åren blir aldrig som jag vill!!!   Framför allt min vikt! Tränar och ändrat kost men va ha de hjälpt mig?? Inget!! Pga min medicin är viktökning en normal biverkning och på mig gör den...

Av missdec - 29 december 2014 10:29

Det var ett tag sedan jag var här, men tänkt många gåner att jag skulle in och skriva. Så vad har hänt, Min vikt gick inte neråt mer än ner till 88kr, sedan gick den upp igen. :-( Önskar jag kunde sluta med medicinen som får vikten att gå upp :...

Av missdec - 16 september 2014 09:48

Och sååå trött på allt!!!   Suck, Inget går som jag vill inom jobb,utbildning eller flyttplanerna. :-(   Och denna stress jag känner av jobb och söka jobb delen. Jag hittar inte någon balans med att hinna söka jobb och jobba dom timmar...

Av missdec - 24 augusti 2014 19:10

Jag blir snart gråhårig!!!!   Gaaaaaaaahhhh!!!!!!!!!! Behöver skrika lite....   Dom har ändrat lite på behörighets kraven till utbildningen jag tänkte söka. Så nu platsar jag egentligen inte där med kraven. Söker iaf imorgon så får vi väl...

Ovido - Quiz & Flashcards